Автомобільний хаос

Основною причиною непростої ситуації є здебільшого вузькі вулички в центрі великих міст. Крім того, в центральних частинах міст знаходиться основна кількість адміністративних будівель та офісів фірм. Тому і стається так, що люди просто залишають свої авто на тротуарах чи в інших заборонених місцях.

Це не означає, що за 23 роки незалежності влада так і жодного разу не намагалася вирішити цю проблему. 3 грудня 2012 року постановою КМУ № 1342 були введені нові правила паркування транспортних засобів. Відповідно до норм правил паркування державні адміністрації відповідних міст повинні були обладнати місця для паркування паркувальними автоматами. У випадку їх відсутності стягувати плату за паркування заборонено.

У зв’язку з тим, що установка такого пристрою коштує не багато не мало, а 40 тис. грн., досі на паркувальних майданчиках здебільшого обходяться без них. Друга не менш важлива причина малої кількості паркоматів – відсутність правового регулювання. Наразі немає нормативно-правового акта, який би накладав штраф за несплату за парковку. Тому підприємства не спішать установлювати наперед збиткові установки.

Окремі спроби впорядкування парковок роблять самі міста, однак часто такі спроби досить невдалі і спричиняють ще більше проблем. Яскравий приклад тому нещодавно облаштована парковка на вулиі Валовій, яка не тільки не вирішила проблему паркування, а й спричинила додаткові затори в центрі міста.

Законодавча ініціатива

Для виправлення катастрофічної ситуації з паркуванням автомобілів, КМУ подав до парламенту проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо паркування транспортних засобів та встановлення відповідальності за порушення правил паркування транспортних засобів» ( далі – Проект).

Відповідно до положень нового проекту, Кодекс про адміністративні правопорушення може поповнитись новою статтею, яка передбачає відповідальність за порушення правил паркування. Відповідно до ст. 152 (1), несплата власниками авто вартості парковки передбачає накладення штрафу в розмірі від 8 до 12 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (136 – 204 грн.)

Проте, на думку фахівців, запровадження штрафних санкцій в таких розмірах не сильно вплине на рішення водіїв залишати автівки на тротуарах. Крім того питання встановлення недешевих паркоматів залишається відкритим.

Світовий досвід

За кордоном, попри функціонування паркоматів існує їхня мобільна версія . Така альтернатива існує в США, Канаді та низці інших держав і значно полегшує роботу водіям, які мають змогу оплатити стоянку, подзвонивши за номером телефону.

В Україні вже доволі давно розглядалось таке нововведення. Наразі в м. Києві й досі функціонує проект «Мобільне паркування». Однак проект з самого початку потребував правового регулювання. Через відсутність законодавчої норми, яка б давала гарантії власникам авто, такий проект відразу поставився під сумнів щодо його доцільності.

Однак, на думку спеціалістів, – мобільні технології найоптимальніший варіант, який може навести порядок в цій сфері.

Фото: ukrbash.org