Львівський автобусний завод продовжує виборсуватися із затяжної кризи. Ситуація непроста, бо несприятливі тенденції у світовій економіці переплелися із внутрішніми проблемами заводу, що породило чутки нібито ЛАЗ уже нікому не потрібен і ніколи не підніметься з колін. Однак керівництво заводу намагається довести, що у ЛАЗу є добре майбутнє.

Вже з початком нового року на підприємство почали надходити нові замовлення на продукцію заводу. Оскільки ЛАЗ співпрацює із, так званими, підприємствами-бюджетниками, то поштовхом до покращення ситуації стало прийняття бюджетів міст. Крім того, продовжується співпраця з іноземними замовниками.

«В нас є замовлення по автобусах від «Київпастрансу». Ми можемо віддати їм біля 30 машин. В нас вже закінчується процедура підписання контракту з Іраном. Точніше, контракти вже підписані, залишилися лише процедурні питання. Представники з Ірану ще мають прибути на завод, оглянути його, після чого контракт вступить в силу. Є вже замовлення з України, тому що деякі міста вже прийняли місцевий бюджет. Також розглядаємо інші замовлення з-за кордону. Протягом свят до нас приїжджала делегація з Болгарії. В них є зацікавленість у нашій продукції», - запевняє директор ЛАЗу Сергій Челяпін.

Звичайним явищем є і оптимізація виробничого процесу, до котрої на сьогоднішній день вдаються практично усі підприємства. Своєю чергою керівництво ЛАЗу вирішило оптимізувати роботу шляхом часткового допуску працівників на робочі місця. За словами Челяпіна, логічним є те, що сьогодні усі нараз не потрібні. Протягом новорічних та різдвяних свят були затримки у процесі закупівлі комплектуючих, тощо, тому роботи в даний момент на усіх не вистарчить. Відповідно кількість працюючих збільшуватиметься кожного дня до того моменту, поки завод не вийде на звичний режим роботи. Списки потрібних працівників складаються керівництвом заводу разом з начальниками цехів та начальниками підрозділів.

Також в умовах економічної кризи плануються на заводі скорочення. Однак вони не зачеплять працівників основного виробництва. Під скорочення попадуть працівники допоміжних служб та інженерно-технічні робітники. За словами Челяпіна, деякі штати є «роздутими» і не дають сьогодні того ефекту, котрий потрібний підприємству. Водночас працівники, що попадатимуть під скорочення отримуватимуть від керівників пропозиції іти працювати в основне виробництво.

«Ми будемо давати можливість і пропонуватимемо роботу на основному виробництві усім людям, які попадають під скорочення. Основне виробництво – це основний наш хліб, який нас годує», - зазначив Сергій Челяпін.
І основне питання, котре хвилює громадськість, це виплата заробітної плати працівникам заводу. Як повідомлялось раніше, часткова виплата триває.

«Помісячно у відсотках ситуація виглядає так: у квітні ми виплатили зарплату усім основним робочим, однак є 50% заборгованість перед ІТР (інженерно-технічні робітники – ред.) і технічним персоналом. Виплачено по 50% усім працівникам у липні та серпні. У вересні 29%. Решта місяців заробітна плата виплачувалася на рівні 30-40%», - запевнила головний бухгалтер ЛАЗу Наталія Кримовська.

Водночас власник підприємства Ігор Чуркін, під час вчорашньої зустрічі з головою Львівської облдержадміністрації повідомив, що вже від сьогодні працівникам виплачуватиметься заборгована заробітна плата у сумі 50 грн. в день. Завдяки початку реалізації машин комунальним підприємствам, наприклад «Київпастрансу», або іншим клієнтам, завод планує виплатити усю заборговану, перед своїми працівниками, зарплату до 15 березня.

Отже, бачимо, що ситуація на Львівському автобусному заводі поступово налагоджується. Кроки, до котрих вдається підприємство, є в основному виправданими, оскільки в умовах кризи, більшість підприємств застосовують подібну тактику в управлінні. Заробітна плата працівникам поступово виплачується і є надія, що вже згодом буде погашена уся заборгованість. Замовлення надходять, робота іде, а отже згодом ЛАЗ функціонуватиме у звичному для нього режимі.