Чи доброю є нова схема – це одна сторона питання. Вже зараз львів’яни, навчені досвідом, авансом критикують її.  Однак, поживемо – побачимо. Інша справа – критикувати її можуть ті, хто бачив на власні очі – наприклад, завантажив з Інтернету чи знайшов у газеті. А що з тими, хто Інтернетом не користується і газет не читає (останніх, на жаль, у нас тепер чимало)? А як ж з туристами, яких на зимові свята у Львові просто не перерахувати?

Пересічному львів’янину отримати інформацію про транспортні зміни просто не було звідки – на білбордах її не було, на дошках оголошення її не вивішували, в під’їздах поряд з червоними переліками боржників за комунальні послуги не клеїли.

І от за декілька днів до “судного дня” - 28 грудня - прес-служба Львівської міськради розповсюдила радісну звістку – виявляється з 27 грудня у міських маршрутках почали роздавати буклети з переліком нових маршрутів. Загальний наклад – трохи більше 100 тис.

Виникає запитання – а чому так рано? Нагадаємо, французька консалтингова компанія «Louis Berger» представила Львівській міськраді нову систему пасажирських перевезень ще 15 липня.  А у серпні відбулися громадські слухання по схемі. Чому не почати інформування населення щодо змін за допомогою буклетів ще з того часу – незрозуміло.

Щодо самого буклету, то тут також чимало запитань. Чому маршрути не розбили по районах? Чому не виділили блоками маршрути, якими можна добратися до важливих соціальних об’єктів – лікарень, вокзалів, шкіл, університетів? Чому не зазначили, що окремі маршрути практично дублюють своїх попередників?

Окрім того, чиновники заради економії вирішили (це ж не фестивалі кулінарні рекламувати) надрукувати буклети по простому – на дешевому папері, чорно-білі. Про те що львів’яни перевірятимуть їх на міцніть у своїх сумках не один тиждень - забули.

Ті, хто таки спробували розібратися у нововведеннях, заявляють: на це потрібна не одна година. “Розібратися важко. Посидіти кілька годин – то можна. Наприклад, мені потрібна кінцева точка - лікарня на вул. Топольній. Я зараз ні на якій схемі, ні в якому довіднику я не знайду – куди їде ця маршрутка, а куди – ця. Це треба робити вручну», - розповідає депутат Львівської обласної ради Олесь Старовойт (який пересувається містом на громадському транспорті)

Пан Олесь каже, що після кількагодинного сидіння в Інтернеті склав собі маршрут додому і поділився ним з родичами та сусідами. «Але якщо мені потрібно буде поїхати у інші місце – то у мене в голові чистий листок, як і у кожного львів’янина, який навіть і дуже ретельно ознайомився зі схемою», - додав він.

Старовойт зазначає, що складно буде не лише пасажирам, але водіям, які з 1 січня 2012 р. працюватимуть за кардинально новим графіком. «Водій може отримати маршрут 31 грудня і йому скажуть – від завтра твій маршрут ось такий. Зупинки інші, змінений графік. Буде й така проблема. Певний колапс буде», - пояснює чоловік.

На думку депутата, на рекламу нової транспортної схеми потрібно було відвести щонайменше три, а щонайкраще шість місяців. «Схема кардинально інша. Потрібен буде час на звикання. Потрібно було її рекламувати на білбордах, на зупинках вивішувати схеми», - вважає Старовойт.

До речі, частина львів’ян переконана –  на перших порах після введення схеми добряче зароблять на змінах таксисти. Адже людині, яка поспішає, таки доведеться витрачати кошти на таксі.  “Таксисти зароблять. Людям ж треба на роботі бути вчасно, на потяги встигати. А в них, яке було завдання? Аби корок не було. Ви взагалі заберіть маршрутки – оце їх і не буде”, - каже пан Олег, який щодня добирається на роботу у центр міста з Левандівки.

Протестують проти введення схеми з 1 січня і  громадські організації. Зокрема колегія Громадської ради при Львівській обласній державній адміністрації звернулася до Львівської міської ради з вимогою відтермінування введення в дію нової мережі громадського транспорту у Львові та проведення консультації з громадськістю та трудовими колективами.

Разом з тим міські чиновники переконують пана Олега та всіх інших обурених  – турбуватися немає чого.  Все пройде як по маслу. “Графіки схеми маршрутів всім переможцям ми надамо, вони і так їх знають. Вони вже чітко знають хто переміг на об’єктах конкурсу  і крім того будуть здійснювати роботу з водіями. Ми в стадії роздруку  всіх вказівників на маршрутах, тобто всі маршрути у Львові будуть мати однакові таблички: номер маршруту, кінцеві зупинки, боковий трафарет з позначенням основних зупинок, якими курсує автобус. На всіх маршрутах ці показники будуть однаковими, вони будуть роздані до 1 числа, щоб перевізники могли їх розставити  і поїхати по новій транспортній  мережі”, - розповідає начальник управління транспорту та зв'язку Львівської міськради Микола Жук.

А міський голова Львова Андрій Садовий взагалі пообіцяв протестити нову транспортну систему на власній шкурі  – він має намір 1 січня спробувати добратися до центру міста з різних районів Львова. Вочевидь, міський голова вирішив зекономити, адже цього дня проїзд у львівських маршрутках буде безкоштовним. Ініціатором акції став власне Садовий, який здогадавшись, що у перший день 2012 р. у громадян “можуть виникнути проблеми з добирання”, звернувся з ініціативою до перевізників. Ті її підтримали.

Нам залишається сподіватися, що нова транспортна схема, попри недолугий пролог до неї, виправдає сподівання та надії міської влади. Інакше доведеться львів’янам пересісти на лижі та велосипеди. Та це вже інша історія.

А наразі, поки є час – вивчайте нові маршрути міських автобусів (інтерактивний варіант нової схеми на сайті marshrutky.com.ua).