Працівники ЛАЗу страйкують, вимагаючи виплати зарплати. Сьогодні підприємство отримало кошти, за рахунок яких обіцяє погасити заборгованість.

"Сьогодні нас покликали і керівник підприємства Сагіт Фарбазов повідомив, що на рахунок підприємства поступив 1 млн. грн. Він сказав, що бере відповідальність на себе, щоб тим мільйоном, який є, повністю закрити зарплату виробничим підрозділам. А гроші, що поступлять завтра, отримає решта працівників. Так щоб до 15 червня виплатити зарплату за квітень" – проінформувала голова профспілки ЛАЗу Марія Красневич.

Представник обласної організації профспілки додала, що у випадку, коли людям поступлять гроші, вони почнуть працювати. "Ми попросили, щоб люди приступили до роботи. Нехай дадуть своїх представників і починають працювати. Якщо зараз підуть гроші для робітників, то люди почнуть працювати» – вважає заступник голови Львівської обласної організації профспілки "Автосільгоспмаш" Оксана Захваткіна.

При цьому, профспілка розривається між двома вогнями – вимоги працівників є цілком закономірними і зрозумілими, з іншого боку – відсутність обігових коштів не є виною менеджменту підприємства, а наслідком багатьох факторів.

Основний серед них – невчасна оплата за вже поставлені машини. Українські міста часто затримують проплати через недосконалість механізму розподілу бюджетних коштів.

"Директор підприємства пояснив, що є низка об’єктивних причин. В основному це те, що тролейбуси та автобуси ЛАЗівського виробництва міста купують за бюджетні кошти. Проте, оскільки затримали прийняття державного бюджету, затримали прийняття бюджетів на місцях. Міста не змогли вчасно розрахуватись перед підприємством. Своєчасно не поступили кошти для того, щоб можна було працювати: купити відповідну комплектацію і виплатити людям зарплату", – розповіла у коментарі журналістам Оксана Захваткіна.

Також не на руку машинобудівникам ситуація, що склалася з Законом про державні закупівлі, він і досі не діє. Таким чином, комунальні підприємства позбавлені можливості закуповувати продукцію. Ще один важливий чинник, який руйнує цивілізовану систему економічних відносин – ситуація, що склалася останнім часом у банківській системі. Неможливість взяти кредит не тільки виробникам, а й споживачам.

Варто згадати також той нюанс, що цьогоріч Львів відмовився від закупівлі тролейбусів за міські кошти, натомість місто вирішило більше купити вживаних німецьких трамваїв. І це попри те, що за попередніми домовленостями Львів планував закупити 5 тролейбусів у Львівського автозаводу. Таким чином, завод лишився без ще однієї графи фінансування.

Як наслідок – борги по зарплаті перед працівниками. Профспілчани наголошують, що така ситуація є характерної для більшості українських підприємств машинобудівної галузі.