Про це заявила на позачерговій сесії Львівської обласної ради 2 серпня голова фракції ВО «Свобода» Ірина Сех, доповідаючи з питання «Про бездіяльність посадових осіб Львівської облдержадміністрації щодо забезпечення виконання рішень Львівської обласної ради та заходів обласних цільових програм», повідомляє прес-служба Львівської ОДА. 

У своєму виступі Ірина Сех, зокрема, зазначила:

«У 2012 році передбачено фінансування 46 обласних програм, затверджених рішеннями обласної ради (без урахування заходів окремих обласних програм, які фінансуються з фонду охорони навколишнього природного середовища).

Важко говорити про рівень їх фінансування, оскільки наразі обласна рада не має інформації про виконання обласних програм за І півріччя 2012 року. Та слід нагадати, що, відповідно до інформації, отриманої від головного фінансового управління в кінці червня поточного року, фінансувалися заходи лише 20 обласних програм і середній рівень фінансування програм становив трохи більше 10%.

Дуже символічно, що на той час були повністю витрачені кошти лише двох програм: Програми з питань безпеки та правопорядку на період підготовки та проведення в Україні Євро 2012 року з футболу та Програми підтримки органів та установ Державної пенітенціарної служби області, тобто тюрем.

Разом з тим. свідомо блокуються майже всі соціальні та гуманітарні програми. Підкреслю, що особливо саботує обласна державна адміністрація програми, ініціаторами і розробниками яких була Львівська обласна рада. Відкрито саботують рішення обласної ради, спрямовані на подолання наслідків окупації інформаційного простору, з питань національної пам’яті та рішення, спрямовані на фінансову підтримку місцевих громад.

Для прикладу, регіональна програма розвитку інформаційного простору Львівської області на 2012 – 2016 роки за перше півріччя профінансована лише у сумі 13,5 тис. грн з 7 млн 400 тис. грн. Головне фінансове управління облдержадміністрації, очевидно за вказівкою керівництва обласної державної адміністрації, не фінансує видатки комунального підприємства Львів-ТБ. На сьогоднішній день не профінансовано 638,3 тис грн, з яких більша частина – 175,2 тис. грн. – це заробітна плата працівників підприємства. Попереджаю, що якщо протягом тижня працівникам комунального підприємства не будуть перераховані кошти для виплати заробітної плати, я буду ініціювати звернення до прокуратури щодо притягнення до відповідальності, у тому числі і кримінальної, винних у блокуванні фінансування.

Свідомо зривається організація Програми підтримки місцевих засобів масової інформації на 2012 рік. Рішенням обласної ради від 3 липня 2012 року № 551 було внесено зміни до зазначеної програми, яким здійснено перерозподіл поточних і капітальних видатків з метою виділення до Дня Незалежності коштів для оновлення матеріально-технічного забезпечення редакцій районних та міських газет та телерадіоорганізацій області. Тоді ж з обласною державною адміністрацією узгоджено орієнтовний календарний план дій з реалізації Програми, який передбачав проведення до кінця липня поточного року процедур тендерних закупівель. Станом на сьогодні відповідні управління облдержадміністрації навіть не розпочали здійснення процедури закупівлі і не внесено змін до показників обласного бюджету.

Очевидно, на День Незалежності голові обласної державної адміністрації замість привітань на адресу працівників ЗМІ доведеться розповідати, чому редакції газет не отримали обіцяних комп’ютерів, диктофонів, моніторів, мікрофонів та інших речей, необхідних для здійснення їхньої професійної діяльності.

Окремо треба сказати і про газету Львівської обласної ради. 28 лютого 2012 року обласна рада прийняла рішення № 385 «Про заснування друкованого засобу масової інформації Львівської обласною ради». 16 березня прийнято рішення № 432, яким обласній державній адміністрації було доручено внести відповідні зміни до показників обласного бюджету на 2012 рік у встановленому законодавством порядку, передбачивши на фінансову підтримку газети «Львівщина. Газета Львівської обласної ради» 600 тис. гривень. Минуло вже 4,5 місяці, а голова обласної державної адміністрації так і не вніс своїм розпорядженням змін до обласного бюджету, як це вимагає чинне законодавство.

Керівництво облдержадміністрації не вживає заходів щодо початку робіт із виготовлення і встановлення пам’ятних знаків на місцях загибелі воїнів УПА та інших борців за волю України.

Львівська обласна рада, на виконання рішень обласної ради від 13.01.2011 № 47 "Про Героя України Степана Бандеру" та від 16.03.2012 № 423 "Про затвердження Положення про Обласну премію імені Героя України Степана Бандеру", присудила премію імені Героя України Степана Бандери в трьох номінаціях. Премії урочисто вручено 30 червня 2012 року з нагоди Акта відновлення Української держави 30 червня 1941 року. Незважаючи на це, лауреатам досі не виплачено грошової частини премії.

У цьому році вперше виникли проблеми з фінансуванням Програми виплати одноразової адресної допомоги. За реєстром, на фінансування ще від 5 липня на суму 506,7 тис. грн. перераховані головному розпоряднику коштів лише 31 липня. Реєстр від 17 липня на суму 535,4 тис грн досі не профінансований.

Не фінансуються видатки на утримання обласної ради, управлінням майном спільної власності обласної ради, асоціацій місцевих рад «Ради Львівщини» та «Єврорегіон Карпати – Україна».

Свідомо гальмується реалізація ініційованого Львівською обласною радою конкурсу мікропроектів місцевого розвитку. 5 липня Конкурсна рада затвердила проекти, які перемогли у конкурсі. Виконання проектів вже розпочато, а обласна державна адміністрація то цього часу не підготувала розпорядження про розподіл коштів між районами області.

Проблеми з фінансуванням має також Програма розроблення містобудівної документації у Львівській області на 2011 – 2015 роки. У листі Головного управління з питань Євро 2012, містобудування та будівництва Львівської обласної державної адміністрації, зазначена причина цього – відсутність необхідного фінансування робіт з місцевих бюджетів. Цікаво, що виконавцем програми є зазначене управлінні і саме воно мало забезпечити моніторинг наявності рішень про співфінансування з місцевих бюджетів. Натомість у зазначеному листі обласну раду просять розглянути порушене питання з участю головного фінансового управління обласної державної адміністрації, голів районних державних адміністрацій та сільських рад.

Складається враження, що окремі управління обласної державної адміністрації не здатні забезпечити реалізацію та фінансування обласних програм, на які закладено кошти в обласному бюджеті.

Так, лише після завершення першого півріччя підготовлено проект розпорядження голови облдержадміністрації про розподіл субвенції районним бюджетам на соціальну дотацію фізичним особам на утримання корів молочного напряму продуктивності на 2012 рік. А це – 1,8 млн грн., передбачених обласною Програмою підтримки підприємництва у галузі тваринництва. Загалом на цю програму виділено 4,8 млн грн на рік, але за 6 місяців відшкодовано відповідні витрати у сумі лише 100 тис. грн.

Зважаючи на незадовільний стан фінансування заходів та обласних цільових програм з обласного бюджету Львівської області, можна констатувати, що Львівська обласна державна адміністрація злочинно не виконує належним чином свої обов’язки перед львівською громадою.

Відповідно до статті 39 Закону України "Про обласні державні адміністрації", голови місцевих державних адміністрацій не лише очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, але й несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень.

Відповідно до статті 118 Конституції України, голови місцевих державних адміністрацій при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед Президентом України і Кабінетом Міністрів України.

Не відреагувавши належним чином на рішення Львівської обласної ради про висловлення недовіри голові облдержадміністрації Костюку, центральна влада практично дала добро на таку поведінку своїх підлеглих і подальшим затягуванням кадрових рішень керівництво держави ставить область на край соціально-економічної прірви. Такого грубого порушення чинного законодавства з боку посадових осіб місцевої виконавчої влади громада ще не бачила».

За пропозицією Ірини Сех, роботу Львівської обласної державної адміністрації із виконання рішень Львівської обласної ради визнано незадовільною.