У розпорядження Вголосу потрапили висновки ревізії Головного Контрольно-ревізійного управління бюджетів на території Львівської області за 2008, 2009 та за 5 місяців 2010 року.

Загалом, на території Львівської області ревізіями встановлено фінансових порушень на загальну суму 27,6 млн. грн., з яких порушень, що призвели до збитків – 23,2 млн. грн. та інших порушень на загальну суму 4,4 млн. грн.

Окрім того, встановлено втрат внаслідок неефективних управлінських рішень на суму 101,9 млн. грн.

Один з найважливіших висновків в документі – не спроможність Львівської міськради виплатити власні борги у 2012 та 2014 рр. Так, станом на сьогодні Львів випустив облігації декількома серіями на загальну суму 292 млн. грн. За обслуговування боргу місто вже заплатило 41,1 млн. грн. і ще має сплати 183,5 млн. грн. відсотків і основну суму боргу, тобто 292 млн. грн.

Разом з тим, за 5 місяців Львів у бюджет розвитку (з коштів якого мали б сплачувати заборгованість) отримав лише 54 млн. грн., надходження останніх двох років були більшими, але з року в рік скорочуються.

Більше того, облігації випускались під 20% для фінансування будівництва стадіону, оскільки минулого року стадіон перейшов у державну власність, не використанні кошти (близько 100 млн. грн.) Львівська міська рада вирішила розмістити на депозит під… 17% річних, тобто на 3% нижче від ставки по облігаціях.

Окрім облігацій місто має борги по фінансуванню капітальних вкладень. Так станом, на 1 квітня 2010 року сума боргу склала 66,6 млн. грн.

«Тенденція надходження доходів до бюджету розвитку, наявність суттєвої заборгованості з фінансування капітальних вкладень свідчать про можливий ризик у спроможності своєчасного і повного погашення облігацій та виконання зобов’язань, взятих міською радою», - пише ГоловКРУ.

Ще один цікавий момент – чисельність органів виконавчої влади, тобто роздутість штатів. Так, фактична чисельність працівників апарату виконкому ЛМР перевищувала рекомендовану Кабміном на 31 одиницю у 2008 році, 22 – у 2009 році та на 23 – у 2010 році, на утримання яких з міського бюджету витрачено 2 млн. грн.

Загалом претензії КРУ до органів місцевого самоврядування зводяться до того, що ради не ефективно наповнюють бюджети. Так, КРУ вважає заниженою ставку курортного та ринкового зборів, ставок орендної плати за землю, а також недостатньо судово-претензійну роботу у стягуванні боргів. Звичайно, з’являються певні сумніви наскільки ці вимоги є раціональними в умовах політичної і економічної нестабільності.

Також порушення КРУ встановило в управліннях Львівської ОДА. Зокрема, в управлінні соцзахисту порушення зафіксовані на суму 616,2 тис. грн., в управлінні освіти – на суму 314,9 тис. грн., в управлінні культури та туризму – на суму 317,7 тис. грн., в управлінні у справах поліграфії та телерадіопростору – 340,27 тис. грн., управління з питань фізкультури та спорту – на суму 84,5 тис. грн.

Окрім серйозних порушень є і таке, яке викликало посмішку. Так, у відділі освіти Дрогобицької РДА встановлено, що автобус вартістю 190 тис. грн., придбаний за рахунок субвенції з обласного бюджету в грудні 2009 року, не використовується через відсутність коштів для реєстрації автобуса в МРЕВ Дрогобицького району, як транспортного засобу.