Корабель-сховище скрапленого природного газу (СПГ) увійшов у ворота Клайпедського порту о 8 ранку, передає «Новый регион».

«Independence» (англ. Незалежність) може забезпечити 90% потреб країн Балтії у природному газі.

В урочистій церемонії відкриття терміналу взяли участь все вище керівництво Литви, а також представники Євросоюзу, Норвегії, Естонії, Латвії, США, Фінляндії та інших країн.

«В 25-й рік свій державної незалежності Литва знову може пишатися своєю рішучістю, мужністю і політичною волею. Литва першою з Балтійських країн побудувала термінал скрапленого природного газу. Це стратегічний енергетичний проект, який визначить наше майбутнє. Водночас це й досягнення нашої держави», - заявила під час урочистостей  честь прибуття «Independence» президент Литви Даля Грибаускайте.

 «Литва будувала термінал сама, самостійно. На реалізацію проекту нам треба було всього 3,5 роки. Ми стали енергетично безпечною державою. Клайпедський термінал зрідженого природного газу відіграватиме особливу роль - він стане гарантією енергетичної безпеки всього регіону. У разі необхідності він зможе покрити до 90% потреби Балтійських країн в газі», - наголосила Грибаускайте.

Термін дії договору Литви з «Газпромом» закінчується наприкінці 2015 року. За словами Грібаускайте, угоду переукладуть, тільки якщо російська компанія виконає низку умов. 

Корабель-сховище СПГ Литва будувала в Південній Кореї за участю норвезької компанія «Hoegh LNG» та у співпраці з південнокорейською компанією «Hyundai Heavy Industries». Довжина корабля складає 294 метра, висота - 47 метрів, швидкість - 18 вузлів. На кораблі обладнані 4 сховища для СПГ, їх сукупна місткість - 170 тис. кубометрів.

Термінал належить компанії «Klaipėdos naftа», в якій у держави - ​​72,32% акцій. Зріджений газ для терміналу постачатиме компанія «Statoil». Найближчий термінал є тільки у Швеції, всього в Європі функціонують 57 СПГ-терміналів. Тестування терміналу почнеться найближчим часом. Перший корабель з газом стоїть вже у Клайпеді на рейді і готовий прибути до місця призначення, коли це буде потрібно.

Відзначимо, що Україна також має плани збудувати термінал скрапленого газу. Але, у червні 2014 року Кабмін заморозив проект будівництво LNG-терміналу. 

Планувалось, що термінал прийматиме газ на Чорноморське узбережжя України і забезпечить постачання 10 мільярдів кубометрів газу на рік.

У 2012 році переможцем тендеру на розробку ТЕО Національного проекту «LNG-термінал» визначено іспанську компанію «Сокоін Інженерія Конструкціон Індастріал». Орієнтовна вартість будівництва LNG терміналу з інфраструктурою становить близько 1,5 млрд. дол.

Документи на будівництво терміналу підписали наприкінці 2012 року, але справа закінчилась скандалом. Документи на будівництво з Держінвестпроектом від імені іспанської компанії Gas Natural Fenosa підписав лижний інструктор Хорді Сарда Бонвехі.

Після цього Кабмін до кінця січня 2013 року пообіцяв обрати нову компанію, яку будуватиме термінал. Тоді переговори велись  з корейською компанією KOGAS і з китайською CNPC.