Про це свідчить рішення Господарського суду міста Києва від 3 червня, повідомляє портал «Наші гроші»

16 січня цього року «Укрзалізничпостач» закупив у «Першої паливної компанії» 100 тис. тонн дизпалива на суму 1,31 млрд грн за ціною 13 122 грн/т (з ПДВ).

На початку квітня «Укрзалізничпостач» погодив нову специфікацію закупівлі. За нею було збільшено ціну на незначну партію палива – 1,8 тис тонн залізничники мали придбати по 14 400 грн/т. На решту палива було залишено стару ціну.

Однак 24 квітня «ППК» надіслала держпідприємству нову редакцію договору, де вартість однієї тонни вказала у розмірі 19 120 грн. Нова ціна пропонувалась для основної партії палива 92 тис тонн, яку залізничники мали отримати від «ППК». Відтак загальна вартість закупівлі мала зрости до 1,86 млрд грн з початкової ціни тендеру 1,31 млрд грн.

«Укрзалізничпостач» відмовився підписувати цю редакцію договору. Після чого фірма звернулася до суду з проханням погодити нову ціну дизпалива, посилаючись на зміну курсу долара і збільшення акцизу на нафтопродукти.

Суд цей позов задовольнив. Він вказав, що у договорі передбачено, що ціна товару не є твердою та буде змінена відповідно до кон’юнктури ринку на відповідні товари, що має бути підтверджено висновком ДП «Держзовнішінформ».

Фірма надала суду довідку «Держзовнішінформу» від 22 квітня цього року, відповідно до якої розрахунковий рівень цін на дизельне пальне на внутрішньому ринку України при постачанні нафтопродуктів в середньому опті на умовах FCA з врахуванням ПДВ складає 18120-20020 грн./т.

Таким чином суд затвердив нову редакцію договору: фірма має поставити «Укрзалізничпостачу» товар на суму 1,86 млрд грн. з урахуванням збільшеної до 19 120 грн./т ціни на партію 92 тис тонн.

Про подання апеляції на це рішення госпсуду з боку ДП «Укрзалізничпостач» поки невідомо.

Ціна дизпалива 19 120 грн./т є значно вищою від існуючих ринкових цін. Наприклад, державне «Укргавидобування» продає його по 14 802 грн./т. Середні гуртові ціни у середині червня в Україні становили 15 740 грн./т.

Засновником київського ТОВ «Перша паливна компанія» значиться донеччанин Всеволод Момот. З кінця березня цього року керівником компанії є Олександр Ягубов, який до 2011 року працював в «Лукойл-Україна».

«Перша паливна компанія» почала вигравати державні тендери у грудні 2012 року і з того часу фірма отримала підряди на 5,11 млрд грн. Основними замовниками палива «ППК» є «Укрзалізниця», Донецький аеропорт та «Укрпошта».

Нагадаємо, нещодавно перший заступник голови «Укрзалізниці» Максим Бланк повідомив, що «Укрзалізничпостач» раніше закуповував дизельне паливо по завищеним цінам, однак нове керівництво залізниці не може покарати постачальників.

«Що стосується цін поставки минулого періоду – це правда, ціни були дуже завищені. Виправити ситуацію з минулим періодом я вже не можу. Борг був своєчасно проданий одному з найбільших українських банків, і я змушений буду заплатити», – сказав Бланк.

Також він повідомив, що «Укрзалізниця» знайшла компроміс з постачальниками палива.