Мер Львова Андрій Садовий зізнався в тому, що вимагав від фірми "Тойота" в подарунок 10 автомобілів для міської ради. Про це він розповів 4 травня у прямому ефірі Львівського ТБ в програмі Остапа Дроздова "Прямим текстом".

У відповідь на запитання ведучого про те, чому раптом фірма "Тойота" вирішила подарувати міській владі 10 автомобілів і чи не вбачає Андрій Садовий у таких діях ознак корупції, мер Львова відповів:

«Міська рада практично машин немає і я сказав хлопцям (представникам фірми "Тойота" – Вголос) "Слухайте хлопці, а слабо Вам подарувати місту машини?" В нас просто знаєте як ситуація в країні є, якщо звертається міський голова з проханням, то, як правило, відмовити важко. От у нас у Львові було би нормально, якщо б я звернувся, наприклад, 10 тих машин подарували приватно чиновникам міської ради, і це би вважалося нормально, ну якась там корупція. Якщо я звернувся зробити подарунок для міста – це викликало шок. Чому місту, чому не приватно?

Цікава заява, чи не так? Але не це нас найбільше здивувало. А те, що Садовий декларує, що він вчинив це свідомо.

"Давайте рахувати гроші. Враховуючи скільки коштів "Тойота" вкладе в цю ділянку, скільки коштів вона вкладе в інфраструктуру, то насправді ця угода є невигідною для "Тойоти". … пошкодувати, якщо рахувати кошти. Але я так вибудував ситуацію, що місто було б в виграші. Я знав на які конфлікти йду, я знав що це питання буде обговорюватися, але сьогодні я дивлюся скільки літрів бензину списується на сторону, це є злочином".

Отже, Садовий признається, що свідомо пішов на порушення закону, згідно якого всі вільні земельні ділянки повинні продаватися на торгах.

Закон треба поважати. Навіть той закон, який тобі з якихось причин не подобається. Тому, навіть, якщо хтось украв для того, щоб облагодіяти місто чи людство – все одно це злочин. Стародавні римляни залишили людству у спадок дві прекрасних максими: "Суворий закон - але це закон" і "Нехай гине світ, але звершиться правосуддя". За порушення закону треба карати незалежно від мотивів, якими керувався порушник. Але будьмо реалістами – Садовий навряд чи порушує закон, аби облагодіяти інших людей. Він мало нагадує Кармалюка. Увесь досвід людей, котрі мали справу з нинішнім мером Львова свідчить, що він не є тією людиною, яка "у багатих віднімає – бідних наділяє". Садовий – точно не Кармалюк.

Але те що Садовий признався у тиску і вимаганні "подарунка" від фірми "Тойота" (скільки у Львові таких фірм?) все це була тільки преамбула. А тепер – до головного. Садовий сам запропонував рахувати гроші, які місто ніби-то виграло від оборудки з "Тойотами". Що ж, давайте будемо рахувати, витягайте калькулятор і приступимо.

Дано:

Декілька років тому (у 2004 чи на початку 2005 року) ділянка під забудову "Метро" (околиця Львова, майже під с. Рудно) була продана за ціною 28 млн. грн. за 6 га (тобто, 1 га – 4,6 млн.грн.) Ціна на землю зростає з року в рік. Як сказав, у цій же передачі сам Садовий, щороку ціна на землю зростає приблизно на 30%. До того ж, ділянка на яку претендує "Тойота" розташована значно ближче до центру, на вул. Кульпарківській, недалеко від ринку "Південний". Припустимо, що в цьому районі 1 га землі коштує сьогодні не 4,6 млн. грн., а хоча б 6 млн. грн. Отож, якщо б "Тойота" купувала її з торгів, то сплатила б приблизно 10 млн. грн (за 1,6 га). В той час, як вартість 10 подарованих машин міськраді становить 1,5 млн. грн. І як це невигідно "Тойоті"?

У задачі запитується:

А куди поділася різниця, яка складає понад 1,7 млн. доларів? Чи не осіла вона у кишенях чиновників? А може вона у кишені тільки одного чиновника міськради?

Правильна відповідь дуже проста:  Лідер "Самопомочі" – не Кармалюк, точно не Кармалюк.

До речі, заява Садового про те, що "Тойоті" доведеться "дуже витратитися" на створення інфраструктури та ін., взагалі не витримує критики, позаяк ділянка розташована у місці, де вся інфраструктура вже створена. Де гроші, Лєбовскі?

Слава Самопомочі!
Садовому слава!

P.S. Під час передачі журналіст Роман Рак запитав у Садового чому мерові не прийшла в голову ідея так само, на "а слабо вам?" побитися об заклад з якимсь бізнесменом, щоб той не "Тойоти" для чиновницьких дуп подарував, а , наприклад – десять тролейбусів для міста. Але нашому помагай-мерові така проста ідея чомусь в голову не прийшла, очевидно своя дупа важливіша...