У нас немає жодної боротьби з корупцією на митниці це повна показуха. Але ж три роки тому в Україні розробили план реформи митниці, який включав 11 напрямків, які стосувалися технічного і кадрового забезпечення, законодавчого забезпечення тощо.

Про це у коментарі «Вголосу» розповів директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський.

«Натомість діє й надалі стара схема: людину беруть на роботу, ставлять їй план і вона береться його виконувати. Відповідно (от, до прикладу, взяти той же  «сірий» імпорт) каже: «Друзі, стільки-то платитимете» – якусь частину мені, а якусь у бюджет – і все це заради того, аби виконати поставлені показники. То ж  реформи на митниці «нуль», навіть по тих напрямах, які мали би бути успішними», - зазначив він.

А минулого року, за словами Несходовського, ухвалили Закон «Про економічного оператора» (Запровадження авторизованого економічного оператора означатиме для бізнесу спрощення декларування, оперативність митних процедур та зниження ризиків. Також АЕО дозволять підприємцям економити час та кошти на послуги митних терміналів і створять прозорі та зрозумілі процедури митного оформлення), а також Закон «Про спільний транзит» (Передбачає запровадження європейської практики прозорих та надійних процедур, від яких виграють усі українські учасники ланцюга постачання товарів та фінансовий сектор, а оновлена митна служба отримає можливість запровадити більш надійні процеси контролю за транзитними вантажами»). Та на сьогодні цей напрямок дуже повільно реалізовують. Та й «Єдине вікно» (закон спрощує процедури при митному оформленні товарів) також не працює у повній мірі.

«Так, зараз створюють єдину юридичну особу (Митна та податкова служби запрацюють у форматі єдиних юридичних осіб: схвалено законопроект 16.10.2019), але там є прямі зловживання. Знову набирають корупціонерів і тих, хто сприяє контрабанді», - резюмував експерт.

Більше читайте у статті: «Митниця – «чорна діра» української економіки».