Світ однозначно шальоний сьогодні. Типу вся ця глобалізація, безмежна складність, постійні зміни, все в комп’ютерах, всі в комп’ютерах, одні комп’ютери. Мистецтво теж рухається вперед за всім цим прогресом, з’являються нью-медіа і подібні терміни, які ще у багатьох з нас  викликають жах в очах. Все в нормі, ми тільки починаємо говорити про сучасне мистецтво, зокрема цифрове мистецтво.   

Розказати про один з можливих варіантів творення штуки сьогодні, приїхав до Львова Ервін Редл, за твердженням “Дзиги” – “мегазірка”, за словами спеціалістів-мистецтвознавців – таки один з кращих у сфері світлових архітектурних інсталяцій (LED installation). Особливість у тому, що він синтезує реальне і віртуальне, навіть неперевершено у нього це виходить, кажуть. Пройти крізь екран, відчути себе частиною віртуального світу, а головне відчути той світ, щось на зразок.
 
Мій вчитель інформатики любив пояснювати закони програмування дуже садистськими методами, на прикладі поїдання вареників. "Все дуже просто, уявіть, що ви розділяєте виделкою вареник на шматки, один шматок вмакаєте в сметану, далі кладете його до рота, пережовуєте, ковтаєте". Урок був сьомим, останнім.  
 
Двохгодинна лекція Ервіна Редля – як шкільні уроки інформатики, як шоу Марти Стюарт, можна дивитись на процес готування, на красивий вигляд кулінарних шедеврів, але не можна скоштувати тільки. Говорити про враження від мистецтва Редла, коли тобі про них розказують, спробувати зрозуміти не відчувши – не так просто.   
 
Двохгодинна лекція Ервіна Редля – це одна з історій про те, як і за допомогою чого може працювати сучасний митець. Ніяких брудних ганчірок, запаху фарби, мольбертів, інструменти художника заміняють інструменти інженера, програміста. Маленький комп’ютер і геніальна голова. Окрім думок про простір були історії про свої творчі пошуки, про своїх натхненників і про методи роботи і принципи дії. Ось такий суб’єктивізм.
 
А якщо про об’єктивність, то все це дуже круто, однозначно одні плюси. “Дзиґа” ніби крутиться далі, тішить, що не навколо одного і того самого. Нам катастрофічно бракує хоча б розмов про нові медіа. Світлові інсталяції можливо не найкрутіше, що є серед нових медіа, але сьогодні Редл, а завтра хтось інший, сьогодні світлові інсталяції, а завтра експериментальна музика чи відеоарт. Головне, щоб не пусто.