Флагман українського машинобудування "ЛАЗ" знову опинився в центрі скандалів. Підприємство призупинило роботу, а працівникам заборгували зарплату на 7 млн. грн. Що спричинило таку ситуацію і про перспективи підприємства розповіла керівник прес-центру холдингу "ЛАЗ" Олена Муляк:

Справді в нас є заборгованість. Планувалось до грудня виплатити всю заборгованість і всю поточну заробітну плату, для цього підприємство взяло кредит в банку, вже пішов перший транш. Але коли почалась фінансова криза, банк перестав видавати кредити. Через це ми не можемо виконати свої обіцянки – грошей немає.

ЛАЗ не може взяти гроші в банку, так само покупці не мають грошей, щоб закуповувати транспорт. Шукаються якісь можливі варіанти… Не можна сказати, що зарплату взагалі не платили. Кожного місяця якісь кошти платились. Зараз заборгованість складає 7 млн. грн., але не можна сказати, що взагалі нічого не платили.

Зараз ситуація дуже складна. Одні працівники виходять на роботу, інші їх до станків не пускають… На підприємстві просто накручується ситуація. Ким? Я не знаю. Хочу наголосити – завод закривати ніхто не збирається. Взагалі в нас є дуже багато планів по розвитку.

Які саме плани?

Підписаний потужний контракт з Іраном на 5 років. Це величезний контракт – у 2009 році ми маємо їм поставити 300 автобусів. Крім того, працюємо з болгарами, румунами… Рухаємось в Європу. Почини якісь є, ми розвиваємось. Ніхто не збирається зупинятися. У нас зараз в розробці три нові машини, які ми хочемо випустити на ринок.

До того ж ці моделі відповідають потребам наших перевізників: недорогі, легкі в експлуатації і при цьому мають сучасний дизайн. Одну з моделей зроблено на базі 695 моделі, яка протягом 30 років була апробована. Тобто, ніхто не збирається завод закривати, ніхто не збирається його хоронити.

Що нас зараз загальмувало? Більшість наших клієнтів – це бюджетні організації (фактично, ми чи не єдине підприємство, яке обслуговує комунальну сферу), які залишились без коштів. У квітні почалось збільшення соціальних програм, відповідно бюджети переорієнтувались. Багато де, кошти передбачені на закупівлю транспорту, скерували на соціальні виплати.

А зараз міська влада лише говорить, що підтримує ЛАЗ. Ми виготовили спеціально для Львова машин на 5 млн. грн. Але ми програли тендер Луцьку, при чому Луцьк навіть немає сертифікатів на свої автобуси. У них практично немає масового виробництва цих машин. У нас ж іде конвеєрне виробництво, а Луцьк зробив одну-дві машини… Виходить, що місто підтримує Луцький завод.