Виступ заступника голови Львівської ОДА Олександра Ганущина на засіданні сесії Львівської облради 3 квітня.

Проведення позачергових виборів регулюється статтею 102 Закону України про вибори народних депутатів України.

Я з самого початку хочу акцентувати увагу всіх присутніх на тому, що строки є дуже стислі, вибори призначені на 27 травня, на неділю. Тобто президент, абсолютно відповідно до ст. 77 Конституції України, яка каже: „Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться у період 60 днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України». Це дотримано.

Тепер, ідучи за ст.102, я хочу акцентувати вашу увагу на тому, що процедури, з котрими у звичному режимі ми були знайомі впродовж всієї нашої політичної діяльності і діяльності на державній службі, є надзвичайно ущільнені.

Насамперед, частина 1 цієї статті говорить, що для проведення позачергових виборів депутатів, з якими ми будемо мати справу, використовуватимуться територіально-виборчі округи та закордонні виборчі дільниці, утворені для проведення останніх виборів народних депутатів України. Іншими словами, у Львівській області ми будемо мати ті самі 14 територіальних виборчих округів, котрі ми мали на минулі вибори, і ті самі 2138 дільниць, котрі ми мали на минулі вибори.

П.2 ст. 102 : „Звичайні та спеціальні виборчі дільниці для проведення позачергових виборів утворюються не пізніше як за 19 днів до дня виборів, а у винятковому випадку утворення виборчої дільниці – це мова йде про спеціальні виборчі дільниці, котрі є у спеціальних закладах, і так далі – утворюються не пізніше як за 10 днів до дня виборів. Я хочу закцентувати на цьому, що ще є строк 19 днів до дня виборів (я всюди буду зараз говорити строки) – це є не пізніше 8 травня.

Частина 3 ст. 102 : „Окружні виборчі комісії утворюються не пізніше як за 50 днів до дня виборів за поданнями партій і блоків, що представлені партійними фракціями у поточному складі Верховної Ради України, кандидатури яких вносяться до ЦВК не пізніше, як за 53 дні до дня виборів».

Тобто, маємо невеличку колізію. Тобто, до 4 квітня мали би бути внесені кандидатури у ЦВК, котрі пізніше, через 3 дні, тобто, до 7 квітня мають бути сформовані Центральну виборчу комісію у вигляді окружних виборчих комісій. Акцентую на тому, що ці кандидатури вносяться партійними фракціями, котрі представлені у ВРУ.

При цьому всьому, акцентую увагу, сам закон поки-що не дає роз’яснення, а очевидно, що чоловік має бути стільки, скільки передбачено ст. 27, тобто не менше 12 осіб. Іншими словами, ЦВК ще слід буде опрацювати підходи до утворення окружних виборчих комісій в тому складі, котрий передбачений статтями закону.

Наступне. Дільничні виборчі комісії (зараз звертаюся до представників органів державної влади) утворюються не пізніше як за 12 днів до дня виборів, а у винятковому випадку утворення виборчої дільниці, відповідно до ст. 21 цього ж закону (йдеться мова про спеціальні комісії) – одночасно з утворенням виборчих дільниць, за поданнями уповноважених осіб партій, блоків, зазначених у ч.3, тобто за поданнями уповноважених осіб тих партій, блоків, які представлені фракціями у Верховній Раді, що вносяться до окружної виборчої комісії за 15 днів до дня виборів у порядку, встановленому статтею 28 цього закону.

Стаття 28 каже, що у нас є малі, середні і великі виборчі дільниці. Чисельність на тих дільницях має становити відповідно – на малих від 10 до 18 осіб, на середніх від 14 до 20 осіб, на великих від 18 до 24 осіб. Іншими словами, знову ж таки, тут має бути розроблений певний механізм. Я думаю, що нам треба буде дуже попрацювати, щоб ті комісії були наповнені. Очевидно, що до 15 травня з цією задачею справитися буде достатньо трудно, але є терміни, визначені законом.

Висування кандидатів у депутати, починається з наступного дня після публікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень ВРУ і закінчуючи за 40 днів до дня виборів. Іншими словами, до 17 квітня висування кандидатів політичними партіями-блоками має бути завершене.

Наступний пункт – подання документів до ЦВК для реєстрації кандидатів в депутати закінчується за 30 днів до дня виборів, реєстрація кандидатів в депутати закінчується за 25 днів до дня виборів. Іншими словами, це є 28 квітня і 2 травня.

Інформаційні плакати партій і блоків, зазначених у ст.. 57 цього закону (мова йде про ті партії і блоки, котрі будуть відповідно зареєстровані ЦВК) виготовляються не пізніш як за 20 днів до дня виборів, іншими словами, до 7 травня.

Наступне. Списки виборців на звичайних виборчих дільницях складаються і виготовляються в порядку, встановленому законом і передаються окружним виборчим комісіям не пізніше як за 20 днів до дня виборів. Тут є один момент. Встановлений цим законом порядок, передбачає, що робочі групи обліку виборців складали списки за допомогою 14 суб’єктів.

Також, хочу поінформувати сесію і присутніх про те, що списки є складені, на минулі вибори вони були чинні і дійсні. У нас було 1 млн. 999 тис. з чимось виборців в списках станом на 26 березня 2006 року. Залишилося провести роботу, щоб додати тих, хто прибув і відняти тих, хто вибув, тобто тих, що виїхали або померли. І відповідно, органи міліції, органи рад мають цю інформацію надати. Але акцентую увагу, що це все є до 7 травня.

Наступний пункт ст. 102. Окружні виборчі комісії передають по одному примірнику списків виборців відповідним дільничним виборчим комісіям не пізніш як за 10 днів до дня виборів, тобто до 17 травня.

Списки виборців складаються в порядку, передбаченому законом не пізніше як за 10 днів до дня виборів, тобто, знову ж таки, до 17 травня. І останнє, що має цікавити обласну раду й усіх присутніх, форма і текст виборчого бюлетеня затверджується ЦВК не пізніше як за 24 дні до дня виборів, тобто до 3 травня.