У документі викладено основні причини, через які основний фінансовий документ держави необхідно змінити, інформує прес-служба Всеукраїнського об’єднання «Свобода».

Подаємо повний текст звернення:

«Замість проведення системних економічних і соціальних реформ уряд та коаліція, грубо порушуючи Конституцію України, Бюджетний та Податковий кодекси, ухвалили антисоціальний Державний бюджет на 2016 рік, який базується на необґрунтованих показниках і нелогічних змінах у законодавстві.

Ось основні причини, з яких Закон України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» має бути докорінно переглянутий.

Скасовано субвенцію з державного бюджету на компенсацію пільгового проїзду, зв’язок та решту невеликих пільг для населення. Ці видатки уряд і коаліція перекладають на місцеві бюджети, за традицією забувши додати хоч якісь джерела для їх фінансування.

Обмежують права місцевого самоврядування щодо освітньої субвенції. Тепер її залишки, які місцева влада заощадила в 2015 році, контролюватиме Кабінет Міністрів. 

Не передбачено субвенцію на компенсацію заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення на постачання гарячої води, централізованого водопостачання, водовідведення.

Пам’ятаємо і про те, що в Україні з грудня 2013 року до вересня 2015 року мінімальна заробітна плата залишалася незмінною (1218 грн.). Водночас інфляція у 2014 році сягнула  24,9%, у 2015 році досягла 46,6%, на 2016 р. заплановано інфляцію у 12% (а за всіма експертними оцінками вона сягне не менше ніж 20%). Тобто сумарне зростання цін лише за 2014-2015 рр. становить понад 80%. За цей період гривня штучно девальвувала в 2,5 разу, а реальний дохід населення, визначений з урахуванням цінового фактора, порівняно з відповідним періодом 2014 року зменшився на 26,6%. Тому, проігнорувавши реальні показники, уряд Яценюка разом із коаліцією ВРУ підвищили мінімальну заробітну плату українцям тільки у вересні 2015 року і то лише на 13%, а перше зростання мінімальної заробітної плати у 2016 році заплановано лиш у травні – на 5,2% і потім у грудні – ще на 6,9%.

Водночас освітня субвенція зросте лише на 1,6%, а медична взагалі зменшиться на 5,4%. Це змусить місцеву владу закривати школи, дитячі садки, лікарні, ФАПи, що ставить під загрозу надання населенню доступних і якісних освітніх та медичних послуг. Місцеві ради підвищуватимуть до максимуму ставки податку на нерухомість, орендну плату за землю, вартість проїзду громадським транспортом і тарифи на комунальні послуги, а також скасовувати пільги. Серед збіднілого, доведеного до відчаю населення зростатиме соціальна напруга.

Кабмін скасовує норму про обов’язкове виділення коштів державного фонду регіонального розвитку в держбюджеті, формуючи собі люфт для передачі запланованих 3 млрд грн на особисті потреби.

Щодо так званої податкової реформи. Під прикриттям «стимулювання економіки» уряд намагається протягти законопроект, який лобіює інтереси олігархів і створює широкі можливості для побудови нових корупційних схем та ухилення від сплати податків.

Замість того, щоб запровадити насправді соціально справедливу прогресивну шкалу оподаткування доходів фізичних осіб, зокрема й відсотків за банківськими депозитами, пропонують затвердити єдину ставку ПДФО на рівні 18%. Це означає, що ті, хто отримує зарплату нижчу за середню в Україні, будуть сплачувати більше. Хоча з них не буде стягуватися 3,6% ЄСВ.

Українці вже два роки сплачують 1,5% військового збору. Його хочуть стягувати й надалі, декларуючи відсутність війни на Сході України та постійне «перемир’я». При цьому, очевидно, що військові в основному виживають за рахунок волонтерів та міжнародної донорської допомоги, а бюджетні кошти зникають у невідомому напрямі. Необхідно запровадити диференційовану ставку військового збору, яка б змусила олігархів покривати військові видатки.

Проведення пенсійної реформи, яка має вивести із тіні доходи та забезпечити кожному українцю той рівень пенсій, який він заробив протягом життя, уряд підмінює зниженням єдиного соціального внеску (ЄСВ) більш ніж удвічі – до 22%. Треба розуміти, що зниження ЄСВ має здійснюватися поступово, вже за результатами якісної пенсійної реформи. У протилежному випадку ми ризикуємо опинитися в ситуації, за якої пенсії просто не буде з чого виплачувати, не буде виплачено й лікарняні, допомогу з безробіття та інші соціальні виплати.

ПДВ залишається на рівні 20%. Проте частково скасовано пільговий режим для аграріїв, що неминуче призведе до чергового подорожчання продуктів харчування. 

Єдине, що може врятувати уряд при виконанні дохідної частини Держбюджету, це «інфляційний податок». Він рятував владу у 2015 році, вона сподівається, що він урятує її і у 2016 році, але це лише шлях швидкими кроками до краю прірви – так званої «оптимізації» бюджетних установ і звільнення персоналу в бюджетній сфері, зубожіння громадян та соціального вибуху в Україні.

Ураховуючи вищенаведене, вимагаємо не допустити зниження рівня соціального захисту громадян, скорочення закладів бюджетної сфери, забезпечити фінансову самодостатність місцевих бюджетів, не порушувати права громадян України, надані їм Конституцією, і негайно переглянути Закон України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» та Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо узгодження норм Бюджетного кодексу зі змінами до галузевого та податкового законодавства)». 

Нагадаємо, 29 грудня 2015 року на засіданні президії Львівської обласної ради депутат від ВО «Свобода» Олег Панькевич запропонував винести на розгляд сесії звернення до уряду про необхідність перегляду Державного бюджету на 2016 рік. Президія підтримала цю ініціативу.

Як писав «Вголос», в ніч на 25 грудня Верховна Рада України ухвалила Державний бюджет України на 2016 рік. За відповідне рішення проголосували 263 нардепи.