Петро Адамик – лідер депутатської фракції ГП ПОРА у Львівській міській раді

Пане Адамику, наскільки організаційні та інші питання підготовки Львова до проведення Євро-2012 залежать від рішень центру? І що буде, якщо криза центральної влади в Україні затягнеться?

Без сумніву, така залежність існує. Невизначеність політичної ситуації на певному етапі може загальмувати нормальний процес підготовки до Євро-2012, в тому числі його проведення у Львові. Хоча наразі цього не відчутно.

Показовою є ситуація зі створенням оргкомітету по підготовці до Євро-2012. Непорозуміння, які виникли між президентом та Кабміном з цього питання, після того, як з’явився указ президента про створення оргкомітету по підготовці до проведення Євро-2012, досить швидко вирішилися. Президент вчора доручив утворити Координаційну раду з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Вона координуватиме зусилля центральних органів влади по підготовці до проведення чемпіонату.

Держава, як Ви знаєте, повинна віднайти та спланувати виділення коштів на підготовку до чемпіонату. Бюджетний процес ще не розпочався, але якщо питання проведення виборів затягнеться до осені, а там слідом, не виключено, підуть місцеві чи президентські вибори, то все це, без сумніву, накладатиме відбиток на підготовку до чемпіонату. Хоча, повторюся, політична ситуація напряму не повинна впливати на підготовку до Євро-2012.

Якщо ж говорили про Львівщину та Львів, то в нас також вже створений обласний оргкомітет по підготовці до Євро-2012. Зараз остаточно доукомплектовується його склад.

Окрім Садового до складу комітету увійдуть інші представники виконавчої влади міста чи депутати міськради?

На мій погляд, в цьому немає потреби. По-перше тому, що обласний оргкомітет буде займатися питаннями підготовки області до Євро-2012: дороги, інфраструктура та ін. Львів же матиме окрему структуру, яка вирішуватиме ці завдання безпосередньо у самому місті. Стоїть завдання координації цієї роботи між областю та містом, вона цілком вирішується на рівні участі міського голови у роботі обласного оргкомітету. Хочу віддати належне нашому керівництву області, адже наразі вони «на крок вперед» йдуть перед містом та багато зробили і роблять для вирішення організаційних питань щодо підготовки до чемпіонату.

Зараз остаточно вирішується яка структура у місті відповідатиме за підготовку до чемпіонату. Міський голова пропонує створити окремий департамент з підготовки до Євро-2012. На мій погляд, не варто ускладнювати управлінську структуру, можна доручити це питання вже створеному управлінню міжвідомчих проектів, достатньо лише укрупнити його та розширити функції.

Але лунали заяви, що створення окремої структури по підготовці до Євро-2012 — вимога УЄФА?

Не переконаний, що вона саме так жорстко сформульоована: обов’язково має бути спеціальна нова управлінська структура. Для УЄФА важливий не формальний бік справи, а конкретні результати. Думаю, що конфлікту тут не повинно бути. Важливо, щоб ця управлінська структура виконала свою місію і дійсно виступила єдиним керівним виконавчим органом у Львові з питань підготовки до Євро-2012.

Чи накреслений вже сьогодні календар підготовки Львова до Євро-2012? Наразі ми чули лише заяву Петра Олійника про те, що до кінця цього року має бути підготовлена проектно-кошторисна документація по об’єктах, які планується збудувати до чемпіонату?

Такого детального календаря ще немає. Проте, як на мене, Петро Михайлович трохи погарячкував. До кінця цього року навряд чи вдасться підготувати всю документацію. Бо цей процес повинен відбуватися згідно чинного законодавства, з дотриманням відповідних процедур і термінів, маю на увазі передусім оголошення конкурсів, проведення тендерів на визначення підрядників робіт тощо. Реально цей шлях вдасться пройти до кінця 2008 року. Тоді вже 2009-2011 рр. стануть роками будівництва об’єктів під Євро -2012, в тому числі й стадіону та готелів.

Яка роль в цих процесах міської влади? Що залежить безпосередньо від неї?

Міська рада повинна найперше подбати про те, щоб створити умови і забезпечити прозорі правила для інвесторів. Це її головне завдання, від рішення якого залежить успішна підготовка до проведення Євро-2012. І саме це завдання фракція «Пора» визначає як пріоритет у своїй діяльності. Лише за дотримання цієї умови інвесторам буде цікавий Львів, а всі львів’яни реально відчують віддачу від проведення чемпіонату.

Пояснить, будь-ласка, що саме Ви маєте на увазі під прозорими правилами?

Це означає, що депутати Львівської міської ради повинні вже найближчим часом затвердити низку документів, серед яких «Положення про використання земельних ресурсів у Львові», «Про оренду» тощо. Ці документи встановлять чіткі, зрозумілі і єдині для всіх правила. Це також означає, що ми повинні вдосконалити процедурні моменти отримання дозвільних документів для потенційних інвесторів, визначити конкретні часові рамки та конкретних осіб, які відповідають за видачу цих документів. У кінцевому результаті інвестор, який матиме намір будувати чи працювати у Львові, від початку знатиме що і як йому робити, до кого звертатися і скільки часу триватиме процедура отримання дозволу на будівництво.

Чи передбачаються пільги для інвесторів, які будуватимуть об’єкти для Євро-2012 у Львові і якими вони можуть бути?

Наразі це питання не обговорювалося, але не виключаю того, що, наприклад, для фірм, які будуть будувати центральний об’єкт — стадіон, будуть передбачені певні пільги. Бо цей об’єкт має також важливе соціальне значення для міста. Щодо готелів також, наприклад, може бути розглянуте питання про передачу землі під їх будівництво у довготривалу оренду. Така постановка питання дозволить залучити на наш ринок поважних гравців готельної індустрії. Останнє — тільки на користь місту.

Під час підготовки до 750-річчя не обійшло без фінансових скандалів. Це стосується і державних, і спонсорських грошей. Очікується, що фінансові потоки, які прийдуть до міста під час підготовки до Євро-2012, будуть значно більшими. В одному із попередніх інтерв’ю Ви заявили, що фінансових зловживань навряд чи вдасться уникнути. Які є важелі контролю міськради за фінансовими потоками?

По-перше, щодо 750-річчя, хочу відзначити, що комусь дуже хотілося роздмухати скандал навколо теми використання грошей. Проте час йде, а конкретно нічого так і не змогли довести. Тому цю тему потрібно раз і назавжди закрити.

Що стосується підготовки до Євро-2012, то у депутатів є резерви щодо посилення контролю за фінансовою дисципліною та за використанням бюджетних грошей. Зараз ми обговорюємо та готуємо до винесення на сесію питання про включення депутатів до складу тендерних комісій. Сьогодні у міськраді діє до 45 таких комісій. Якщо пам’ятаєте, свого часу депутати були виведені з їх складу. Останнє поставило діяльність тендерних комісій поза депутатським контролем, а самі тендери зробило непрозорими. Наразі між фракціями зараз дискутується питання чи матимуть депутати у складі тендерних комісій право голосу чи лише дорадчий голос. Але в кожному випадку вважаю, що це правильний крок.