Львівські ЗМІ, ознайомившись із документами громадських слухань, в один голос проінформували львів'ян про плани міськради збудувати багаторівневий підземний паркінг біля Стрийського ринку.

Однак насправді будуватимуть торгово-офісний центр, паркінг – можливо, колись, якщо знайдеться інвестор і якщо дозволять гідрогеологічні умови.

Громадські слухання оголосили щодо розробленого детального плану території, яка сьогодні складається із трьох частин:

– землі комунальної власності площею 0,2448 га, яка є з 2016 року в оренді ПП «Мега-Тех» і включає три земельні ділянки: відкриту стоянку площею 0,1984 га (в т. ч. в червоних лініях 0,909 га), колишню котельню – 0,042 га, гараж – 0,0044 га;

– земельної ділянки комунальної власності, де розміщений будинок № 13 на вул. Ш. Руставелі площею 0,2586 га, (у т. ч. в червоних лініях 0, 0677 га);

– приватної ділянки, де розміщений магазин на вул. Ш. Руставелі площею 0,026 га;

При цьому на земельній ділянці комунальної власності на вул. Ш. Руставелі, 13 розміщена приватна будівля, яка перебуває від 2004 року у власності ТзОВ «Галпроектмонтаж». Ця фірма здає приміщення будинку в оренду під офіси і має два договори з міською радою на оренду прилеглої до будинку території, один з яких от-от закінчиться.

Відповідно до матеріалів детального плану, землю позаду цієї будівлі міська рада планує використати під запасний виїзд з підземної парковки торгово-офісного центру. Позицію ТзОВ «Галпроектмонтаж», які мають право на використання землі довкола своєї приватної будівлі, яку, між іншим, планують реконструювати, почуємо під час громадських слухань.

Власне, детальний план розроблявся заради бажання ПП «Мега-Тех» збудувати на орендованій землі вул. Волоській, 1, 1а 6-поверховий торгово-офісний центр, який матиме двоярусний підземний паркінг на 88 машино-місць. Однак у разі виявлення складних умов для спорудження другого підземного рівня, можливе влаштування однорівневої підземної автостоянки місткістю до 50 машино-місць.

Щодо багаторівневого гаражу на 170-180 машиномісць, то його будуватимуть у перспективі, якщо знайдеться інвестор, вставкою між існуючим приватним адмінбудинком і проектованою торгово-офісною будівлею, як прибудову до підземного паркінгу. Згодом до нього пропонується прибудувати автоматизований багатоярусний гараж (5-6 поверх) завдяки відкосу на перепаді рельєфу на 100-120 машино-місць. Це питання може бути з'ясоване після ґрунтовних гідрогеологічних вишукувань на наступній стадії проектування. Із урахуванням того, що ділянка знаходиться на схилі, який розчленований притоками річки Полтви, таке будівництво видається малоймовірним. Крім того, через усю проектовану ділянку проходять червоні лінії, які пропонується змінити і встановити по лінії існуючої забудови, – будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі.

Оскільки Генпланом м. Львова на вул. Волоській передбачено розміщення багатоповерхового гаражу (стоянки) легкових індивідуальних автомобілів – перехоплюючої парковки системи «Park-and-Ride» («P+R») то розробник детального плану ДП «Містопроект» відверто маніпулює документами. Зокрема, автор пояснювальної записки, додавши усі паркомісця: під торгово-офісним центром, із багаторівневого гаражу і автоматизованого багатоярусного гаражу, підсумовує: «сумарна місткість гаражів в районі на вул. Волоської становитиме 270-300 машино-місць, що загалом відповідатиме пропозиції генплану м. Львова щодо влаштування в даному місці парковки системи «Park-and-Ride».

При розробці детального плану враховані досить дивні документи. Розробник посилається на «Коригування генерального плану м. Львова» від 2009 року, при тому, що у 2010 році затверджено Генплан міста Львова. Серед базових документів – «Схема організації руху транспорту і пішоходів у центральній частині міста» від 1998 року! Дивно, як розроблявся детальний план території на підставі «Історико-архітектурного опорного плану м. Львова» від 2005 року, якого не існує в природі, як і затвердженого «Плану зонування території м. Львова».

Те, що будівництво 6-поверхового торгово-офісного центру погіршить життя мешканців прилеглих будинків, взагалі не береться до уваги. У пояснювальній записці чітко вказано, що у мешканців квартир будинків № 83, № 85, № 87 на вул. І. Франка у м. Львові у зв'язку з будівництвом торгово-офісної будівлі на вул. Волоській, 1, суттєво погіршаться умови інсоляції. Вирішення цієї проблеми можливе, на думку розробників, «шляхом перепланування цих квартир чи переведення житлових приміщень у нежитлові за кошти забудовника за домовленістю з власниками квартир», що, найімовірніше, є для них дуже великою несподіванкою.

Загалом міська рада говорить львів'янам те, що вони бажають почути. Будівництво багаторівневих паркінгів не лише передбачає Генплан міста Львова, воно вирішило б найболючішу міську проблему із паркуванням приватного транспорту, яка є першою причиною величезних заторів в місті і порушень графіку роботи громадського транспорту. Місто ж на місці паркінгу шляхом кулуарних домовленостей дає змогу кишеньковій фірмі будувати черговий торгово-офісний центр замість будівництва важливого інфраструктурного проекту, а своя проектна організація підтасовує усі документи так, як це зручно забудовнику. У комфортному місті Львові будують, що хочуть і де хочуть, але лише «вибрані» люди.

https://www8.city-adm.lviv.ua/Pool/Info/doclmr_1.NSF/(SearchForWeb)/B7FBC763C1B76A3CC22580BA0043739C?OpenDocument 

https://www8.city-adm.lviv.ua/inteam/uhvaly.nsf/(SearchForWeb)/CF5CE5EF5A7E7A71C2257FFC0049B9FE?OpenDocument

 

«Вголос»