Обставини катастрофи президентського літака під Смоленськом та підготовки до перельоту знову вивчатиме Державна комісія розслідування авіакатастроф, повідомляє «Польське радіо».

Розпорядження про початок нового слідства у четвер підписав глава польського Міноборони Антоні Мацєревич у присутності родичів загиблих 10 квітня 2010 року. Міністр наголосив, що Смоленська катастрофа – це більше, ніж просто індивідуальна трагедія, і що її масштаб пов’язаний також із тим, «як тодішня влада потрактувала загрози, з цим пов’язані».

Мацєревич заявив, що аварія літака Лєха Качинського стала найбільшої катастрофою в історії цивільної авіації, оскільки в одну мить загинули президент країни та численні представники державної еліти Польщі.

За неофіційними даними, розслідуванням причин трагедії керуватиме інженер-конструктор Вацлав Бєрчинський, котрий раніше брав участь у працях парламентської групи у справах розслідування причин катастрофи, очолюваної Мацєревичем.

У 2012 та 2013 роках Бєрчинський неодноразово підкреслював, що причиною катастрофи президентського Ту-154М міг стати «виключно величезний тиск всередині кабіни літака», тобто вибух.

Нагадаємо, 10 квітня 2010 року літак президента Польщі Лєха Качинського Ту-154М розбився при посадці на військовому летовищі Смоленська. Серед 96 осіб на борту не вижив ніхто. Польща та Росія провели свої слідства у справі причин катастрофи, польські слідчі вказують на помилки пілотів та персоналу летовища, російські – виключно на помилки польської сторони.

Голова польського МЗС Вітольд Ващиковський заявив, що Варшава буде намагатися провести з Москвою переговори у справі розслідування причин катастрофи. Якщо результату не буде – уряд Польщі звернеться до Європейського трибуналу прав людини у Страсбурзі.

Варто наголосити, що рештки президентського літака досі залишаються у Росії, незважаючи на численні прохання польської сторони про їх повернення.