Будь-який досвідчений автовласник скаже, що при купівлі вживаного автомобіля зв'язуватися з перекупником - справа дуже невдячна і ризикована, передає «Автоблог».

Він може не тільки приховати серйозні вади автомобіля, але і підсунути крадене авто або машину з перебитими VIN-кодами.

Але якщо все ж ризикнути і укласти угоду з такою «сумнівною особистістю» як перекупник, слід ретельно підготуватися і вивчити його «повадки».

Мета перекупника, як і будь-якого продавця, заробити. Але оскільки машина продається не від імені її безпосереднього власника, а через треті руки, то перекупник прагне «наварити» якомога більше, тому дуже слабо йде на торг, і поступається максимум 1-2% від початкової вартості.

Але є й інша тактика, коли псевдо-господар автомобіля робить значну знижку з панського плеча. Мовляв, тільки сьогодні і тільки для вас! В даному випадку потрібно насторожитися, так як є велика ймовірність, що автомобіль був у великому ДТП або має проблеми з документами. Тому перекупник прагне якомога швидше від нього позбутися.

Ще одна популярна брехня – ніби-то черга з 10 покупців, які товпляться на порозі і готові забрати автомобіль хоч зараз. ТПерекупник натякає на те, що вирішувати потрібно дуже швидко, інакше угода зірветься. Нерідко покупець чує розповіді, що продається ледь не ексклюзивна і лімітована версія, випущена в обмеженій кількості. Ці казки, перш за все, звучать на адресу машин, що зійшли з конвеєра до 2000-го року. Все заради того, щоб накрутити ціну і збути авто по-швидкому.

Визначити перекупника можна не тільки завдяки техпаспорту автомобіля, в якому стоїть ім'я справжнього господаря, але і по своєрідній мові і словах, якими він користується. Наприклад, бампер і капот перекупники дуже часто називають «передком» або «мордою», двигун - «піхлею» або «двиглом». Якщо автомобіль побував в аварії, то видати його минуле перекупник може, назвавши машину «пораненою» або «коцнутою». Автомобіль, випущений за 2-3 роки до його перепродажу, зазвичай називають «свіжаком», а якщо у нього на додачу ще й багата комплектація - «у повному фарші». Старий автомобіль з великим пробігом не удостоїться ніякого іншого прізвиська, крім як «пенсіонер», «донор» і навіть «пилосос». До машин, які побували у воді, в лексиконі перекупників давно приклеїлося слово «утопленик» або «грузило». Якщо ж потрібно заманити покупця на неліквідний товар, то це називається «ловом на живця».

Найбільш поширений спосіб обману з боку перекупників полягає у тому, щоб продати проблемний автомобіль (з двигуном, який вимагає капітального ремонту, битий або фарбований, утопленика) під виглядом майже нового. Тому, якщо авто впало в око - потрібно відразу ж їхати на СТО і робити комплексну діагностику. Коли перекупникові приховувати нічого, він не буде проти огляду, в іншому випадку від угоди краще відмовитися.

Ще одна хитрість - маніпуляція з роком випуску і характеристиками. Наприклад, в оголошенні про продаж вказується вік, який молодший за реальний, і занижений пробіг, а в обладнанні автомобіля з'являються неіснуючі опції у вигляді клімат-контролю, брендової магнітоли або тюнінгу. Розрахунок на те, що покупець «клюне» на хорошу ціну, і на місці, коли виявиться, що клімат - це звичайний кондиціонер, а в вигляді тюнінгу у автомобіля ще з заводу встановлено звичайний спойлер, не ризикне відмовитися від угоди.

Нерідко перекупники намагаються позбутися від крадених автомобілів, завезених на територію України нелегально, а також від кредитних авто. Тому слід переконатися в чистоті «родоводу» автомобіля. Вимагати всі документи, перевірити авто по базах (в тому числі, обтяжень рухомого майна), при необхідності провести поглиблену експертизу кузова (на предмет «перебиті» VIN-номерів).

Втім, навіть у відносно нормальних за технічним станом автомобілях перекупники намагаються прикрасити дійсність. Сколи на капоті приховати за допомогою «мухобойки», дірки в обшивці стати закрити новими килимками, на протерті або пропалені сидіння одягнути чохли, провести хімчистку салону і пластик натерти так, щоб поліроль приховав подряпини і відколи. Примудряються перекупники «підлікувати» і несправний мотор, додаючи спеціальні рідини, які зменшують вібрацію і двигун припиняє троїти. Але це лише на деякий час. Як тільки новий власник починає активно експлуатувати автомобіль, він зустрічається із великими проблемами.

«Вголос»