Відповідну постанову № 13 було прийнято Кабміном 3 січня 2013 року, якою затверджується порядок ведення Єдиного державного порталу адміністративних послуг.

Про можливість існування такого порталу в заявах політиків йшлося вже давно та реальний крок на шляху до його створення був зроблений 6 вересня 2012 року. Саме тоді був прийнятий Закон України «Про адміністративні послуги» для реалізацій норм якого і передбачалось створення відповідного порталу та центрів з надання адмінпослуг.

Що міститиме портал?

Раніше повідомлялось, що на порталі кожен охочий зможе безперешкодно завнтажити і заповнити заяви в електронній формі чи будь-які інші документи для надання адміністративних послуг. Однак із прийняттям постанови не зовсім стало зрозуміло: чим буде наповнений єдиний веб-портал адміністративних послуг.

Так, відповідно до постанови № 13, на Порталі розміщуються:

1) інформація про суб’єктів надання адміністративних послуг та центри надання адміністративних послуг;
2) реєстр адміністративних послуг;
3) реквізити нормативно-правових актів з питань надання адміністративних послуг;
4) електронні форми заяв та інших документів, необхідних для отримання адміністративних послуг (далі - форми заяв);
5) адреса електронної пошти суб’єктів надання адміністративних послуг для подання суб’єктами звернення заяв щодо надання адміністративних послуг за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.

По суті, постанова нічого нового не передбачає, позаяк перелік зазначеної інформації досі міститься на сайтах різних державних органів. А ось як буде адмініструватись електронне надання адміністративних послуг, постанова не пояснює.

Діяльність Порталу

Портал забезпечуватиме:

1) доступ суб’єктів звернення до інформації про адміністративні послуги, суб’єктів надання адміністративних послуг та центри надання адміністративних послуг;
2) доступність для завантаження і заповнення в електронній формі заяв та інших документів, необхідних для отримання адміністративних послуг;
3) можливість подання суб’єктами звернення заяв за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку;
4) можливість отримання суб’єктами звернення інформації про хід розгляду їх заяв;
5) можливість отримання суб’єктами звернення за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку результатів надання адміністративних послуг;
6) можливість здійснення суб’єктами звернення оплати за надання адміністративної послуги дистанційно, в електронній формі.