Про це йдеться в матеріалах справи Донецького апеляційного госпсуду по спору між «Альткомом» і його постачальником, німецько-українською фірмою «АКО. Будівельні елементи Лтд», повідомляє «Перша інстанція».

Минулої осені суд зобов’язав «Альтком» виплатити цій фірмі 6 млн грн. Наприкінці січня боржник отримав судове рішення про відстрочення виплати до липня 2014 року. «АКО. Будівельні елементи Лтд» не погодилася стільки чекати і подала апеляцію.

Як зазначено в матеріалах справи, домагаючись відстрочки «Альтком» посилався на своє важке фінансове становище. Компанія підтвердила це бухгалтерською довідкою підприємства.

Відповідно до документа, станом на 15 січня 2014 дебіторська заборгованість державних підприємств перед ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» склала 227,34 млн грн.

Як вказали в суді юристи компанії, фінансові проблеми посилилися іншими рішеннями судів про стягнення з «Альткому» майже 3 млн грн. на користь Пенсійного фонду.

При цьому вони переконували суд, що через кілька місяців автодорожня фірма поверне платоспроможність. На підтвердження цього представники «Альткому» повідомили про виграний тендер на проведення будівельних робіт в Грузії вартістю 708 млн гривень.

Крім того, компанія уклала контракт субпідряду з корпорацією «Будівельників автомобільних доріг та транспортних споруд «Альтком» на загальну суму 913 млн. гривень.

Усе це нібито дозволить сплатити заборгованість перед позивачем після 1 липня.

Суд не прийняв такі аргументи.

«Матеріали справи не містять доказів, що саме з 01.07.2014 р. у відповідача з’явиться можливість виконати судове рішення (про повернення боргу – ред.)», – Сказано у висновку колегії суддів. Зокрема, вони не розділили надії боржника на швидкий заробіток від субпідряду з спорідненої корпорацією, оскільки роботи за контрактом повинні завершитися лише наприкінці 2015 року.

Документи, що підтверджують перемогу в грузинському тендері взагалі не були представлені.

Крім того, судді засумнівалися, що «наявність значного дебіторської заборгованості перед відповідачем є доказом відсутності коштів для погашення боргу перед позивачем». Даних про реальний фінансовий стан компанії суду не були надані.

На цій підставі фірмі «Дорожнє будівництво «Альтком» рішення першої інстанції про надання автодорожникам відстрочки з виплати боргу було скасовано Донецьким апеляційним господарським судом.

Нагадаємо, офіційно власником «Альткому» називають донецького бізнесмена Олександра Тисленка.

Успіхи компанії на державних тендерах залежали від кар’єри Бориса Колеснікова, який нещодавно став керівником Партії регіонів. З моменту призначення Колеснікова віце-прем’єр-міністром з питань Євро-2012 кількість державних замовлень для «Альткому» зросла в декілька разів. За останні п’ять років фірма отримала підрядів на загальну суму 14,07 млрд грн. Однак після його відставки з уряду «Альтком» перестав вигравати значні державні підряди. Сам Колесніков заперечує свою причетність до фірми.

У 2013 році «Альтком» заявляв, що виграв тендер на ремонт кількох ділянок траси Київ-Одеса за рахунок коштів кредиту Європейського банку реконструкції і розвитку. Однак у «Віснику державних закупівель» було опубліковано дані про те, що кошти на ремонт цих ділянок має отримати інша фірма «Автомагістраль».