Отже, щасливими себе вважають майже 70% українців (27,1% - однозначно щасливими, 42,5% - мабуть, що щасливими). Майже 20% - не щасливими і близько 10% - не змогли сказати, щасливі вони чи ні.

28,5% громадян говорять, що відчувають радість в житті щодня, 24,4% - кілька разів на тиждень, 13,6% - кілька разів на місяць. Тобто дві третини відчувають радість не менше 1 разу на місяць. Близько 20% опитаних вважають, що рідко відчувають радість в житті і 12% - не визначились.

Дослідження доводить, що зв’язок між відчуттям радості і щастя прямий: найбільш щасливі українці відчувають радість в житті щодня!

40% опитаних мешканців Заходу вважають, що вони відчувають радість щодня (найбільше), а от серед мешканців Донбасу таких не більше 20%, Центру – 13%.

Дослідження також показало, що з віком відчуття радості в людей поступово зменшується: майже половина опитаних у віці 18-29 років відчувають радість в житті щодня, а от серед опитаних у віці від 50 років і старше, а особливо пенсіонерів, таких виявилось лише близько 20%. Натомість кількість респондентів, які рідко радіють – навпаки – зросла: з 9% (18-39 років) до 35% (60 років і більше).

Інша тенденція: чим гірша освіта в опитаних, тим менше у них радості в житті. Одружені менше відчувають радість в житті, ніж неодружені, або ті, які живуть у громадянському шлюбі.

Що ж приносить українцям найбільше радості в житті?

На першому місці – родина (понад 60%), на другому – діти (47%), на третьому – друзі (37%). П'ятірку замикають перегляд телевізора (32%) та гроші (27%).

Майже 20% отримують радість від спілкування з природою. Кожен шостий українець радіє подорожам.

Отримувати подарунки українці люблять більше, ніж дарувати. Відпустки і канікули більше, ніж роботу чи навчання.

Для 13% опитаних радість приносить порання по господарству, для 10% - домашні тварини.

Якщо взяти групу мистецтв, то тут найбільше радості приносить музика (16%) і кіно (14%). Мистецтво театру українцям з одного боку недоступне, з іншого – незрозуміле, у результаті в рейтингу радості театр отримав лише 2%. Книжки приносять радість в житті 12% українцям.

Кожному десятому українцю радість приносить їжа.

Кожен десятий українець радіє від сексу. Секс у рейтингу радості випередив молитву (церкву), шопінг, зайняття спортом, перемоги улюбленої команди, співи (до речі, співати українці люблять більше, ніж танцювати) та алкоголь.
Тепер давайте розберемось кому і що подобається більше, здійснивши аналіз демографічних особливостей.

Друзi, музика, вiдпустка/канiкули, подорожі, кiно, дні народження, секс, шопiнг, зайняття спортом, iнтернет, танці, навчання і гроші з віком приносять менше радості. Чим менше відповідальності, тим більше радості. Коли з'являються родина і діти шкала радості змінюється: одні радості стають менш актуальними, інші – вже недоступними. Натомість приходять інші приводи порадіти.

Отже, радості, які з віком стають дедалі більш актуальними: родина, діти, дивитися телевізор, спілкуватися з природою, поратися по господарству, книжки, домашнi тварини, молитва (церква), співати пiснi, усамітнення.

Практично не втрачає актуальності з віком, а в середньому віці навіть загострюється відчуття радості від роботи. Аналогічно щодо їжі та алкоголю.

Майже не змінюється з віком ставлення до подарунків.

Зі збільшенням кількості потомства в сім’ї зростає відчуття радості від дітей: тільки 8% респондентів, які не мають дітей відчувають радість від дітей, серед респондентів, які мають хоча б одну дитину таких 53%, а чотири і більше дитини – 74%.

Серед неодружених респондентів та тих, які живуть у громадянському шлюбі не більше 40% відчувають радість від родини. Натомість одружені навпаки – 70% назвали серед ключових радостей в житті саме родину.

Цікаво, що молитва (церква) приносить найбільше радості віруючим УАПЦ та греко-католикам. Найменше – віруючим УПЦ Київського і Московського патріархатів. Відповідно серед мешканців Заходу кожний п'ятий опитаний сказав, що відчуває радість від молитви (церкви ), а от на Півдні і Донбасі таких виявилось близько 4%, а на Півночі – взагалі 3%.

Чоловіки радіють більше, ніж жінки від: друзів, перегляду телевізора, Інтернету, відпусток, а також і роботи, занять спортом, перемог улюбленої команди, алкоголю та грошей. До речі, чоловіки вдвічі більше радіють від сексу, ніж жінки. Натомість жінки втричі більше радіють від шопінгу, ніж чоловіки.

До рейтингу радості жінок також входять: родина, діти, поратися по господарству, книжки, домашні тварини, молитва (церква). Жінки більше за чоловіків радіють подарункам, причому вони люблять як отримувати подарунки, так і їх дарувати. Незважаючи на це, дні народження жінки люблять не більше за чоловіків – мабуть отримувати подарунки жінки хотіли б не тільки на дні народження.

У чому повністю зійшлись смаки і чоловіків і жінок це: спілкування з природою, музика, подорожі, кіно, їжа, танці (до речі, співати жінки люблять трохи більше).

Чим вища освіта респондентів, тим більше радості вони відчувають від музики, театру, книжок, подорожування, роботи, сексу, шопiнгу, iнтернету і навчання.

Зворотня тенденція яскраво виражена хіба що для молитви.

За допомогою аналізу ми спробували скласти своєрідну матрицю щастя або ідентифікувати суміжні види радості.

Отже, люди, що відчувають радість від родини радіють і від дітей. Ці радості дуже близькі для респондентів, які радіють від того, що дарують подарунки, пораються по домашньому господарству, домашніх тварин, молитви. Друзі – це інтернет, спорт, алкоголь, дні народження, музика і навчання.

Радість від перегляду телевізора найчастіше отримують опитані, які радіють від алкоголю та їжі, кіно та від того, що отримують подарунки. Те ж саме можна сказати і щодо наступного виду радості – гроші. Сюди хіба що додамо людей, які отримують радість від сексу, шопінгу.

Спілкування з природою найбільше радості доставляє респондентам, які полюбляють усамітнення, театр, домашнє господарство, танці і церкву.

Музика – це навчання, театр, кіно, танці, інтернет, дні народження. Подарунки асоціюються з днями народження.

Книжки – це усамітнення, театр, кіно, навчання.

Робота і відпустка між собою корелюються слабо.

Секс – це танці, спорт, інтернет, дні народження, навчання.

Радість від молитви найчастіше отримують опитані, які радіють від того, що співають, від усамітнення, домашнього господарства та домашніх тварин, від того, що дарують подарунки.

Навчання – це танці, інтернет, спорт, секс, музика. Шопінг – це також танці, секс, інтернет, дні народження, їжа.

Згідно з результатами опитування, 3% респондентів кажуть, що займаються сексом щодня (!), 20% - кілька разів на тиждень, 13% - кілька разів на місяць. 19% - відповіли, що сексом не займаються, а ще 33% - відмовились відповідати.

Таким чином лише 36% опитаних українців у віці від 18 років (а у віці 18-49 років – лише 54%) говорять, що займаються сексом. І це при тому, що кількість населення України невпинно скорочується!

Між тим результати дослідження доводять, що секс приносить радість в життя: чим частіше люди займаються коханням, тим частіше вони відчувають радість в житті. Оптимальний рецепт: кілька разів на тиждень!

Найактивніші щодо сексу мешканці Півдня, Донбасу і Сходу. Найменше займаються сексом на Заході та в Центрі.

Чоловіки у 1,5 рази частіше займаються сексом, ніж жінки! Найбільш активна вікова група: 23-37 років (пік 28-32). Дещо насторожує те, що серед респондентів у віці 18-22 років – близько третини відмов від відповіді та у віці 48-52 – близько 44%.

Найбільш регулярний секс мають пари, які живуть у громадянському шлюбі (причому переважно ті, які не мають дітей), далі з відривом йдуть одружені і не одружені.

Найбільш відмов від відповіді на запитання щодо сексу надійшло від віруючих, передусім прихожан УПЦ (МП) – 39%. Найчастіше сексом займаються віруючі УПЦ (КП), найрідше – греко-католики.

Цікаво, що найбільш активні щодо сексу виборці Ю.Тимошенко, С.Тігіпка, В.Януковича, А.Яценюка, а також група “проти всіх”. Водночас найбільш пасивні та закриті щодо сексу - виборці П.Симоненка, О.Тягнибока, В.Ющенка та В.Литвина.

Ось такі ми українці, або принаймні хочемо такими виглядати, коли даємо відповіді на прямі зручні, або не зовсім запитання.

І наостанок, соціологічна група «Рейтинг» пропонує всім долучитись і змінити статистику: нехай діти здивують бабусю допомогою по господарству, а вона їх свіжими цікавинками з інтернету, а мама загадково підморгне батькові і ніхто, навіть соціологи, не здогадаються, що викликало радість у двох дорослих українців наперекір складним реаліям сьогодення.

Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старші.

Вибіркова сукупність: 2000 респондентів.

Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю згідно з опитувальником (face to face).

Помилка репрезентативності дослідження: для значень близьких до 50% похибка становить не більше 3%, для значень близьких до 30% - не більше 2,6%, для значень близьких до 10% - не більше 1,8%.

Терміни проведення дослідження: 3-12 жовтня 2009 р.

Розподіл областей:

Захід: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька
Центр: Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Хмельницька, Черкаська
Північ: м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська
Південь: АР Крим, Одеська, Херсонська, Миколаївська, м. Севастополь
Схід: Дніпропетровська, Запорізька, Харківська
Донбас: Донецька, Луганська