Романе, поговоримо про історію коміксів, звідки цей жанр бере свою першооснову?

Праобразами коміксів можна вважати наскельні розписи. Власне, вони є тогочасними мальованим історіями. Також елементи сюжетності присутні в іконах. Можливо не дуже правильно робити таке порівняння, оскільки комікс в своєму значенні містить «комічне». Але коли діалогова хмарка відсутня, то за допомогою малюнків ми все одно розуміємо, що відбувається. В іконах застосовується цей принцип. Людина, яка не розмовляє грецькою чи латинською мовою, бачить лик святого та історію його життя. Принцип схожий.

Розкажи, будь ласка, про географію популярності коміксів.

Незважаючи на те, що батьківщиною коміксів, шаржів є Європа, особливо популярними вони є в Америці.

Проте і в Європі останнім часом комікси також дуже поширені. Зокрема, французи мають свій стиль. Японська манга користується особливою популярністю. Наразі можемо спостерігати своєрідний синтез: європейський стиль «змішується» з мангою і створює щось нове.

ЕЛЕМЕНТИ СЮЖЕТНОСТІ Є В ІКОНАХ

Американські комікси розраховані на підлітків. Яскравим прикладом є усім відомий  Спайдермен – герой для молоді. Хоча останнім часом у США герої не дуже позитивні, в силу кривавих тенденцій на екрані. Тут існує зв'язок між сучасними бойовикам і  коміксами, тому що останні виникають на основі кінострічок. В Європі ж в основу коміксів лягають ліричні, повчальні історії, комедії. Це не обов’язково повинен бути екшен.

У чому перевага коміксів над іншими жанрами?

Комікс мультижанровий. Маленькі кадри у ньому створюють ілюзію фільму.  Найосновніше в коміксі – це заміна слів, опису. До прикладу автор повідомляє, що йшли герої через загадковий ліс. Це просто можна намалювати. Відтак, комікс не є примітивнішим, аніж літературне оповідання. Він просто інакший. Як би в книжці ми не описали цей таємничий ліс, якщо ми його намалюємо, то будь-якій людині буде зрозуміло який цей ліс.

Чому коміксів немає на українському ринку? Через непідготовленість читача?

На початку 90-х в Україні спостерігався «підйом коміксів». Певним мінусом був той момент, що вони мали суто національний характер і в широкий загал не пішли.

Я вважаю, що читач підготовлений. Плюс перевагою є те, що зараз маємо всі умови для швидкого поширення мальованих історій. Завдяки Інтернету тепер легше розповсюдити якусь ідею чи  твір і зробити це максимально швидко. І важливим є те, що народ спраглий за українською продукцією.

НАРОД СПРАГЛИЙ ЗА УКРАЇНСЬКОЮ ПРОДУКЦІЄЮ

Скільки часу ти створюєш комікси?

Комікси я малюю впродовж 6-ти років.

Чому обрав саме цей жанр?

Окрім графічного дизайну, захоплююсь і фото, і відеомистецтвом. А комікс, як і кіно, дає  можливість вибудувати в кадрі композицію. Розкадрувати по плановості як режисер, а як художник створити образ героїв локації. Це все це можна синтезувати. Для мене у візуальному мистецтві немає аналогічного жанру, який би це поєднував.

Сюжети придумуєш сам?

Як коли. Іноді сам. Зокрема, так було з історією про робота Кузю «Я, рок-н-ролл, кохання», який нещодавно презентували. Але сюжети моїх власних історій для мене надто прості. До прикладу, комікс «Летюча бригада» був продуманий спільно з Андрієм Мочурадом та Олегом Бакуліним, а ідею прописував Олег. Коли я маю написаний перед собою сюжет – так значно простіше. Я знайомлюсь із ним, читаю, а тоді перетворюю в малюнок. Адже, коли я сам його вигадую, то в процесі виникає багато сумнівів, вагань щодо розвитку фабули. Значно простіше малювати історію, яка вже написана.

Скільки часу потрібно на створення мальованої історії?

Все залежить від обсягу історії. Але на загал – один листок у форматі А4, на якому  6-7 чорно-білих кадрів, займе здебільшого два дні.

Яку історію хотів би проілюструвати у майбутньому? Про який сюжет мрієш?

Маю намір створити українського героя, який би запам’ятовувався не менше всіляких спайдерменів і мав би позитивні риси та особливості. А також ліричну історію, аби показати, що комікс може бути дійсно серйозним та цікавим для дорослих і дітей та справді інформативним витвором мистецтва.

ПРОСТІШЕ МАЛЮВАТИ ВЖЕ НАПИСАНУ ІСТОРІЮ

Чи можемо ми говорити про відродження в Україні коміксу, як жанру?

Безумовно, ми вже маємо змогу спостерігати перші кроки. Щоправда повільні. Ми, художники, всіляко намагаємось це зробити. І я думаю, що, з допомогою сучасних технологій, комікси, як жанр, невдовзі здобудуть свою популярність. Адже, якщо це робити дійсно якісно і добре, то це в будь-якому випадку буде цікаво.

Росколана Савчин