Затонулий в Одесі 22 листопада танкер Delfi брав участь в схемах з контрабандного ввезення на територію України нафтопродуктів, організованих оточенням президента-втікача Віктора Януковича.

Про це повідомляє  "Думська".

Танкер фігурує у двох резонансних кримінальних провадженнях за шістьма статтями Кримінального Кодексу.

Судновласником затонулого танкера є британська компанія MISTER DRAKE PC. Її юридична адреса: Лондон НА4 7 АЕ, 2-й поверх, Коледж хаус, вул. Кінг Едвардс Роуд 17. До цього чиновники називали власниками інші англійські юридичні особи: спочатку в офіційних повідомленнях фігурувала фірма з Бірмінгема Atenia Holding Ltd, потім – Frio Fondo LP, теж з Бірмінгема. Стрімка зміна судновласників, очевидно, пов'язана зі спробою сховати кінці в воду.

Як зазначає видання, обидві Бірмінгемського компанії, як і сам танкер, фігурують в кримінальному провадженні №12016160000000042, відкритому ще 27 січня 2016 року по ознаками злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 367, ч. 2 ст. 364, ч. 1, 2 ст. 366, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 212 КК України – "Привласнення коштів", "Службова недбалість", "Зловживання владою або службовими повноваженнями", "Службове підроблення", "Шахрайство", "Контрабанда".

Згідно з матеріалів справи, протягом 2012-2014 років близька до сім'ї експрезидента Віктора Януковича бізнес-група Сергія Курченко організувала схему по контрабандному ввезенню на територію України нафтопродуктів. Їх оформляли як транзитний вантаж або навіть як продукцію Одеського нафтопереробного заводу, хоча насправді продавали тут. Це дозволяло ухилятися від сплати податків, зборів та платежів. У схемі були задіяні службові особи цілого ряду приватних підприємств, посадові особи державних органів, в тому числі співробітники митниці, а також десятки судів. Серед них був і танкер Delfi. Під час обшуку, який був проведений в квітні 2017 року в ізмаїльському офісі однієї з компаній, афілійованих із групою Курченко, слідчі виявили аркуші паперу з відтисками печаток М / Т DELFI IMO 8866266 "," ATENIA HOLDINGS LIMITED "," FRIO FONDO LP ".

Крім того, танкер ймовірно брав участь в контрабандних перевезеннях до 2018 року, поки не пошкодив машину, ставши несамохідних. Тоді судно відбуксирували в нейтральні води біля порту Південний, де воно працювало стаціонарної "бензоколонкою" – плавучим складом для нафтопродуктів, в тому числі контрабандних.