Касаційний адміністративний суд повторно визнав неправомірним рішення Адміністративної колегії АМКУ з розгляду тендерних скарг від серпня 2015 року, яким регулятор зобов’язав КП «Київпастранс» відмінити закупівлю трамваїв за 183,75 млн грн.

Про це свідчить постанова суду від 14 серпня, пишуть Наші гроші.

Йдеться про закупівлю комунальним підприємством «Київпастранс» семи трамвайних вагонів, що мала місце у 2015 році.

У межах тих торгів замовник відхилив найдешевшу пропозицію ТОВ «Татра-Юг» (Одеса), продовживши розгляд тендерних заявок ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електротранс» (Львів) та ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» (Кременчук).

«Татра-Юг» оскаржила ці рішення замовника в АМКУ. Орган оскарження дійшов до висновку, що пропозиція «Татра-Юг» не відповідала вимогам «Київпастрансу», але і заявки двох інших учасників – не відповідали також.

У «Київпастрансі» парирували, що навіть не підходящі під його вимоги параметри «Електротрансу» все рівно його задовольняли, це «кращі технічні характеристики, ніж вимагалось».

Так, комунальники прописували, наприклад, такі технічні вимоги до висоти підвіски вагонів:

h min – 4,2 м («Електротранс» пропонував: h min – 4,1 м)

h max – 5,8 м (Електротранс» пропонував: h max – 5,9 м)

Відстань від осі колії до платформи «Київпастранс» вимагав 1350 мм. А «Електротранс» пропонував дещо меншу відстань – на рівні 1325 мм.

З огляду на невідповідність запропонованих трамваїв вимогам замовника Тендерна колегія АМКУ задовольнила скаргу, що призвело до відхилення «Елетротрансу» і зрештою до відміни закупівлі через брак допущених учасників.

Не погоджуючись з позицією органу оскарження, «Київпастранс» у 2015 році виграв позов проти АМКУ у господарських судах, а у лютому 2016 року подав проти АМКУ позов у адміністративний суд, вимагаючи скасування рішення регулятора.

У суд було надано висновок  Науково-дослідного та конструкторсько-технологічного інституту міського господарства щодо відповідності параметрів трамвайних вагонів, запропонованих «Електротрансом» параметрам замовника:

«Трамвайний вагон придатний до роботи при значеннях висоти контактної мережі, заданих замовником та забезпечує можливість його експлуатації при відстані від осі колії до платформи, заданої замовником».

Таким чином, Касаційний адміністративний суд став на сторону комунальників.

Впровадження такої практики означає, що тепер можна отримувати рішення судів, якими замовників будуть змушувати укладати угоди с постачальниками товарів, які не відповідають вимогам замовника, але на думку отриманої скаржником експертизи – будуть «кращими».