Радикальна партія Олега Ляшка, “Опозиційна платформа - За життя”, партії “Слуга народу” та “Голос” стали найбільшими замовниками політичної агітації та реклами в ефірі телеканалів "UA: Перший", “Інтер”, “1+1”, “Україна” та "ICTV" під час виборчої кампанії.

Про це повідомив член Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Сергій Костинський під час пресконференції за результатами моніторингу телерадіопростору України.

Радикальну партію Олега Ляшка в середньому можна назвати найбільшим замовником політичної агітації та реклами на п'яти досліджуваних нами телеканалах - "UA: Перший", “Інтер”, “1+1”, “Україна” та "ICTV".

Окрім того, в Нацраді дослідили рівень найбільшої присутності суб'єктів виборчого процесу в ефірі українських медіа. За словами Костинського, під присутністю варто розуміти повідомлення персоніфікованого характеру про учасників виборчого процесу або їхніх уповноважених осіб - незалежно від змісту таких повідомлень і жанру передач.

Тобто мається на увазі, скільки часу приділяли самі телеканали і радіостанції для висвітлення тих чи інших подій, виступів або суб'єктів виборчих перегонів. Так от, серед п'яти телеканалів найбільша присутність політичних партій була в ефірі телеканалу “Україна” - 41%, а найменшою - в ефірі телеканалу “Інтер” - 8%. "UA: Перший" надав ефір 21 політичній партії, “Інтер” - десяти партіям.

При цьому, за даними моніторингу Нацради, на телеканалі "UA:Перший" частка персоніфікованих повідомлень щодо Радикальної партії Олега Ляшка, “Європейської солідарності”, “Опозиційної платформи - За життя”, “Слуги народу” та “Голосу” становила від 8% до 10%. За словами Костинського, це свідчить про досить збалансовану редакційну політику мовника.

Водночас частка присутності ВО “Батьківщина” в ефірі каналу "ICTV" становила майже 18%. Партія “Слуга народу” мала 53,9% присутності на каналі “Україна” та 63,9% - в ефірі “1+1”. На “Інтері” “Опозиційній платформі - За життя” було відведено понад 80% ефірного часу.

“Це говорить про те, що більшість телеканалів демонстрували незбалансованість у висвітленні виборчих перегонів”, - резюмував член Нацради.

Нацрада задля всебічного та об’єктивного аналізу діяльності медіа під час виборчого процесу з 24 травня Нацрада здійснювала постійний моніторинг п’яти загальнонаціональних телеканалів: "UA:Перший", “Інтер”, “1+1”, “Україна”, "ICTV". Окрім того, за визначеним графіком регулятор моніторив ще 35 телеканалів і 15 загальнонаціональних радіостанцій.

Окрім того, упродовж 24 травня - 21 липня здійснювався вибірковий моніторинг вітчизняних супутникових інформаційних програм та іноземних супутникових телеканалів, включених до списку адаптованих, на предмет, зокрема, порушення ними норм законодавства України щодо заборони громадянам іноземних держав, особам без громадянства ведення передвиборної агітації через журналістську діяльність або в діяльності яких містяться заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом і поширення мови ворожнечі.