У разі гострого захворювання туристична страховка покриє витрати на медичну допомогу, транспортування та ліки, що дозволить заощадити від кількох сотень до десятків тисяч євро/доларів. Експерти страхової компанії «Універсальна» розповіли, як отримати медичну допомогу за кордоном і не залишитися без компенсації.

Куди звертатися, якщо ви захворіли за кордоном

Якщо ви отримали травму або ваш стан здоров’я погіршився, — зателефонуйте в асистанську компанію, яка співпрацює зі страховиком. Телефон служби підтримки вказано на туристичному полісі. З вами буде спілкуватися україномовний диспетчер, тому «труднощів перекладу» не виникне. Розкажіть йому про наявні симптоми та повідомте необхідну інформацію: номер договору, ПІБ, місце перебування, телефон для зворотного зв'язку. Спеціаліст зареєструє страховий випадок і візьме на себе організаційні питання — від виклику лікаря або карети "швидкої допомоги" до складання фінансового звіту для страховика. Він підбере медичний заклад, поспілкується з медиками, домовиться про проведення діагностичних і терапевтичних процедур, проконтролює хід лікування.

Коли дзвонити в асистанську компанію

Оптимальний варіант — зателефонувати в асистанс-компанію відразу. Це допоможе уникнути труднощів під час спілкування з іноземними медиками, які можуть неправильно зрозуміти ваші скарги. Крім того, ви отримаєте гарантії, що страховка для виїзду за кордон компенсує витрати на лікування.

Якщо ви не змогли зателефонувати в асистанс одразу, зробіть дзвінок після звернення за лікарською допомогою (впродовж двох днів). Компанія зафіксує страховий випадок і займеться його регулюванням вже постфактум.

При відкладеному зверненні лікування доведеться оплатити з власної кишені, оскільки страховик компенсує витрати вже після вашого повернення в Україну (впродовж 15 днів). Для отримання грошей необхідно зберегти чеки, виписки, рецепти та договори. Відсутність документів — привід для відмови у виплаті.

Що варто враховувати

  1. Під час оформлення полісу поцікавтеся, з якою компанією-асистансом співпрацює страховик. Дізнайтеся, з якими медичними установами приймаючої країни укладені договори на обслуговування.
  2. Запитайте, чи включено в програму страхування життя від нещасних випадків і скільки виплачує страховик при їхньому настанні.
  3. Дізнайтеся, як компенсуються медичні витрати: відразу або постфактум. Якщо страховик виплачує гроші лише після вашого повернення, візьміть із собою певну суму про всяк випадок.
  4. Ознайомтеся з умовами договору. З'ясуйте, коли і за яких умов можна розраховувати на виплати.
  5. Зберігайте електронну копію полісу (PDF-файл) на Гугл-диску або електронній пошті, щоб мати доступ до документа з будь-якого пристрою. «Забийте» телефон асистансу в телефонну книгу, щоб в екстреній ситуації не витрачати час на пошуки.
  6. Дзвінок до асистансу може коштувати недешево, особливо якщо в смартфоні встановлена українська "сімка". Для економії можна використовувати SIM-карту місцевого оператора. За можливості телефонуйте зі стійки ресепшн готелю: в більшості випадків розмова буде безкоштовною. Якщо страховик компенсує перемовини з асистансом, записуйте всі розмови.