Електросамокати мали стати екологічною альтернативою машинам, але зрештою вони лише дратують всіх – і пішоходів, і велосипедистів, і автомобілістів.

Немає простішого способу викликати до себе гнів оточення, ніж розповісти про те, на чому ти діставався на роботу. Не на метро, не на автобусі, не на велосипеді... "Я ненавиджу електросамокати", – дружно говорять у відповідь німці.

У німецьких газетах – ані дня без новин про електросамокати. При цьому за статистикою щодня на німецьких дорогах гине щонайменше один велосипедист і три автомобілісти. Але коли говорять емоції, цифри мовчать.

Електросамокати були допущені на вулиці німецьких міст в червні цього року – чотири з половиною місяці тому. Очікувалося, що вони стануть екологічною альтернативою автомобілям, але замість цього вони стали червоною ганчіркою. На самокати скаржаться всі – і пішоходи, і велосипедисти, і автомобілісти.

Може здатися, що Німеччина, яка так пишається своєю терпимістю і екологічним способом життя, згуртувалася в колективному відторгненні самокатів з електроприводом.

Правила і порядок, заснований на правилах, – найсвятіше в німецькому способі життя. Електросамокати безсоромно зазіхають і на те, і на інше. Їхні водії безсоромно катаються по тротуарах (що заборонено правилами), і залишають взяті напрокат самокати де заманеться (створюючи безлад на тротуарах).

Велосипедисти, звичайно, нічим не краще – в Берліні вважається хорошим тоном велосипедиста проїжджати на червоне світло, "підрізати" пішоходів і кричати на міські автобуси, показуючи їм середній палець, але все це не викликає такого гніву громадськості, як електросамокати – маленькі і симпатичні іграшки для дорослих.

Цього літа в Берліні відбувся перший мітинг проти електросамокатів. Причина – на берлінських тротуарах залишається все менше місця для пішоходів.

По всій столиці Німеччини розставлено приблизно 15 тисяч електросамокатів. У порівнянні з машинами і велосипедами в місті з населенням три мільйони людей це – крапля в морі. Кількість загиблих в ДТП за участі самокатів – нуль.

У хвилі протестів і публікацій немає нічого дивного. Міста і без того переповнені, машин дуже багато, і велосипедів стає дедалі більше. Тепер до них додалися електросамокати, а це значить, що влада міст повинна шукати рішення, які скоротять кількість машин і розширять простір для двоколісних засобів.

Поліція завалена скаргами на новий транспортний засіб. Щоб хоч якось вгамувати пристрасті, поліцейські роздають на вулицях брошури п'ятьма мовами із вказівками, як правильно їздити на самокаті.

Поліція вважає, що через рік-два люди звикнуть до самокатів та пристрасті вгамуються.

Як повідомлялося, у Польщі користувач електричного самокату за новими правилами розглядатиметься як велосипедист.