Все більше польських міст збільшують плату за паркування в  платних зонах. Органи місцевого самоврядування наголошують, що змушенні стимулювати більшу ротацію на місцях для паркування.

Одне з міст, яке першим змусило водіїв збільшити витрати на паркування - Глівіце. Ставки на паркування в цьому місті щойно зросли. Муніципальна служба доріг Глівіце пояснює, що такий крок спонукатиме водіїв до частішої ротації на стоянках, щоб водії на залишали автомобілі на довгі терміни.

Перша година в самому центрі у так званій зоні А становить три злотих, друга - 3,5 злотих, третя - 4,2 злотих, а наступна - три злотих. Плата за цілий день - 25 злотих. У зоні Б парковка трохи дешевше Перша година - 2 злотих, наступна 2,4 і 2,8 злотих. Весь день - 12 злотих. Крім того, дорожче коштує несплата або перевищення оплаченого часу паркування. Зараз це 100 злотих. Якщо водій не сплатить збір протягом 14 днів, то плата зросте на 30%.

У Варшаві дорожчає паркінг

З цього тижня також вступають в силу нові тарифи на паркування у Варшаві. Крім того, збільшився і час платного паркування упродовж доби. Платна зона діє в робочі дні з 8 до 20, хоча раніше оплату брали до 18:00.

Відтепер оплата за першу годину паркування у Варшаві становить 3,9 злотих замість 3 злотих раніше. За другу годину треба буде викласти вже 4,6 злотих замість колишніх 3,60 злотих; третя - 5,5 злотих замість 4,20 злотих. За четверту та кожну наступну годину водії у столиці Польщі платять 3,9 злотих.

Ще раніше, з вересня минулого року, подорожчали штрафи за уникнення плати за паркінг. Раніше штраф становив 50 злотих, а протягом трьох місяців ставка за кожну наступну несплату за паркування складає 250 злотих або 170 злотих. Ця нижча сума застосовується, коли водій сплачує оплату протягом тижня.

З 4 січня 2021 року також мали набути чинності анонсовані зміни щодо правил передплати за паркування для громадян країни. Відповідно до резолюції, прийнятої в жовтні, плата за паркування другого та наступних автомобілів у родині мала зрости з 30 до 1200 злотих на рік. Право на передплату також повинно було бути пов’язане з розрахунком з ПДФО у столиці, але в цій частині постанова була скасована воєводою.

Місто могло оскаржити це рішення, але, як пояснили у мерії, "це на практиці означало б, що зміни будуть призупинені на кілька місяців, доки справу не буде вирішено судом".

Вроцлав також піднімає ціну за паркування

У Вроцлаві штрафи за несплачену парковку також зростають. Вже з березня застосовуватимуться вищі тарифи. Таку резолюцію прийняла Вроцлавська міська рада.

Видання Rzeczpospolita підкреслює, що у мерії Вроцлава пояснюють, що поточні ціни не змінюються вже кілька років. Заплановані зміни збільшать ротацію автомобілів у зоні платного паркування в центрі міста.

Це вже друга постанова міськради з цього питання. Перша був відхилена воєводою Нижньої Сілезії Ярославом Обремським - через відсутність прогресу, тобто збільшення плати за другу та третю години паркування.

- Ми вирішили, що варіант із округлою сумою за кожну годину паркування (тобто 7, 5 і 3 злотих) легше запам’ятати та використовувати. І економічно вигідніше для водіїв. У Кракові "круглі" ставки без прогресу, тобто 6, 5 і 4 злотих, були прийняті та впроваджені без проблем. Ось чому в резолюції, прийнятій радниками в липні минулого року, не відбулося прогресування зборів, - пояснює Ева Мазур, речниця ZDiUM.

Тепер, з березня,у найдорожчій зоні А перша година паркування коштуватиме 7 злотих, 7,30 злотих - друга, а 7,7 злотих - третя, а наступні години по 7 злотих. У зоні Б буде трохи дешевше: перша година - 5 злотих, друга - 5,2 злотих, третя - 5,5 злотих, а наступна - 5 злотих. У зоні С це буде відповідно: 3 злотих для першого, 3,1 злотих для другого, 3,3 злотих для третього і ще 3 злотих для кожного наступного.

З червня минулого року ціни на платне паркування зросли і в Познані. Там перша година в’їзду автомобіля у центр міста коштує 7 злотих.

Вголос також писав про еміграцію поляків:

за останні 20 років з Польщі емігрувало майже півмільйона поляків