У новому, 2013 році, можуть з’явитися зміни у Правилах дорожнього руху (розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України, якою передбачено внесення змін до діючих Правил дорожнього руху), які зараз активно обговорюються на сайті ДАІ України .

Йдеться про увімкнені фари ближнього світла за межами міста, наявність зимових або літніх покришок у відповідну пору року. До речі, водії, які бувають за кордоном, неухильно виконують ці норми, які вимагаються правилами країни, де перебуваєш.

Чимало із запропонованих у проекті постанови положень корелюються із положеннями Конвенції про дорожній рух та стандартів, що діють у цій сфері в державах – членах Європейського Союзу. Зокрема, пропонується посилення вимог до застосування технічних засобів регулювання дорожнього руху, запровадження європейських зразків дорожніх знаків та дорожньої розмітки, а також введення нових термінів, таких як газон, острівець безпеки, денні ходові вогні, маневрування, регулювальник, удосконалене покриття.

Для забезпечення видимості пішоходів та водіїв у темний час доби та в умовах недостатньої видимості пропонується запровадження обов’язкової наявності на одязі пішоходів світлоповертаючих елементів, а також перебування водіїв на проїзній частині в спеціальних сигнальних жилетах. Хто їздив до Болгарії через Румунію знає, що краще мати в авто такий жилет, щоб потім не викручуватися при ймовірній зустрічі із тамтешніми поліцейськими. Звичайно, фірми-виробники збагатяться, але якихось 30 грн. за жилет не збіднить будь-якого автомобіліста.

Передбачено також посилення вимог до проїзду повз транспортні засоби з розпізнавальним знаком «Діти». У проекті змін до Правил дорожнього руху запроваджено обов’язковість зниження водіями, що рухаються по суміжній смузі, швидкості, а у разі необхідності здійснення ним зупинки, для уникнення наїзду на дітей, що виходять з автобусу. Погодьтеся, виконання цієї норми врятує життя не одному пішоходу, який, вийшовши із громадського транспорту, оббігає його спереду, не встигаючи відреагувати на транспорт, що рухається лівою смугою. Так само і водії авто не завжди встигають загальмувати, побачивши зненацька такого пішохода.

Ближнє світло за межами міста у будь-яку пору доби. Для зменшення ризику виникнення дорожньо-транспортних пригод на позаміських дорогах, шляхом додаткового позначення транспортного засобу, що рухається, пункт 9.8 Правил доповнюється вимогою, згідно з якою транспортні засоби зобов’язані рухатися за межами населеного пункту у світлу пору доби із увімкненими денними ходовими вогнями чи ближнім світлом фар, у період з 1 жовтня по 1 травня. За кордоном питань не виникає – краще увімкнути ближнє світло, адже це безпечніше і економніше, ніж заплатити штраф, якщо норма країни, де перебуваєш, вимагає ближнє світло цілий рік як це є, скажімо, у сусідній Польщі.

Крім того, розділ 21 Правил доповнено вимогою, що забороняє експлуатацію транспортного засобу, якщо на ньому установлено шини, які не відповідають сезону експлуатації. Поки що невідомо як регулювати встановлення відповідних шин – чи за календарем, чи за погодніми умовами, адже у нас і в січні може бути плюсова температура, а в цілому по Україні кліматичні умови відрізняються суттєво.

Забороняється у проекті паркування на газонах, які ідентифікуються як елементи дороги, призначені для зелених насаджень.

Пропонується також заборонити виставляти на проїжджій частині предмети (окрім випадків оформлення ДТП), які перешкоджають паркуванню. Як часто ми бачимо, коли власники магазинів чи інших закладів, намагаючись зберегти паркомісце, виставляють якісь фігурки чи загородження.

Є в нових правилах також пропозиція відмовитися від погодження з ДАІ розміщення реклами на транспортних засобах. Це ж природно. А щодо змісту реклами, то на цей випадок є Конституція України.

Отож, якщо маєте свої пропозиції – заходьте на сайт, обговорюйте і пропонуйте.