Зокрема, відповдіну експертизу цього рішення провела Дрогобицька громадська організація «Спілка безпеки управління «Антикорупція».

Як поінформували на прес-конференції експерти Олег Балог та Світлана Швед, під час перевірки виявлено низку чинників, що мають корупційний характер.

Серед них – дискреційні повноваження, що дають змогу органу місцевого самоврядування повністю чи частково встановлювати механізм здійснення правових дій, їх послідовність, строки реалізації; порушення балансу інтересів та встановлення надмірних обтяжень для отримувачів публічних послуг; хибні цілі та пріоритети; надмірна свобода нормотворчості; порушення процедури прийняття та набуття актом чинності; інформаційна закритість.

Зокрема, йдеться про те, що рішення не регламентує періодичність проведення ремонтних робіт у будинках, що дозволить виконувати їх за бажанням уповноважених осіб з метою одержання неправомірної вигоди. Експерти виявили порушення балансу інтересів та встановлення надмірних обтяжень для отримувачів публічних послуг при затвердженні переліку обов’язкових послуг з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій. Усвідомлюючи те, що більшість з них не виконуватиметься в належній кількості чи якості, роблять це, щоб отримати з мешканців квартир матеріальну вигоду і спрямувати її на збільшення зарплати службових та посадових осіб КП «ЖЕО» та премій.

Експертиза довела, що автори нових тарифів ставили перед собою хибні цілі та завдання. Адже при затвердженні нових тарифів єдиною та пріоритетною ціллю була їх відповідність економічно обґрунтованим затратам. Разом з тим, поза увагою залишився факт доступності житлово-комунальних послуг усім споживачам. Адже підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги може відбуватися лише при випереджаючому їх зростанні доходів населення.

На прес-конференції йшлося і про інші корупційні ознаки рішення. Воно також частково не відповідає таким нормативно-правовим актам: п. 1, 7 ст. ЗО Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 5 Закону України «Про захист прав споживачів», ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», ч. 5 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування», ст. 42 Земельного кодексу України, п. 2.4.3. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій.

Тому експертним висновком встановлено незаконність прийнятого рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 16.08.2012 р. № 340 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» та доцільність проведення громадських слухань при прийнятті нового рішення з урахуванням вимог законодавчих актів та рекомендацій громадськості.

Проведений захід показав можливість громадськості впливу на механізм нормотворчості органів місцевого самоврядування з метою захисту своїх прав та законних інтересів.

Джерело: drohobych.ucoz.ua