Про це повідомляє BBC.

Найбільша така мережа нараховує 350 тисяч профілів, проте дослідники припускають, що ‎можуть існувати й більші мережі.‎

Їх виявили випадково – науковці кажуть, що хотіли лиш порахувати, скільки насправді людей ‎користуються Twitter.‎

Боти у Twitter – це акаунти, керовані віддалено, у яких налаштоване автоматичне ‎публікування повідомлень та інша активність. Деякі такі профілі використовують, щоб «накручувати» кількість підписників-фоловерів, надсилати спам іншим користувачам чи ‎штучно підсилювати інтерес до деяких тем.‎

«‎Важко оцінити, скільки точно акаунтів у Twitter-боти», – каже студент магістратури ‎Університетського коледжу Лондона Хуан Ечеверрія, який і виявив мережі фейків.‎

Для дослідження він вирішив проаналізувати діяльність 1% користувачів Twitter, аби краще ‎зрозуміти, як люди користуються цією соцмережею. Проте його розрахунки місцями дали ‎дивні результати, і придивившись детальніше, він виявив багато пов'язаних між собою ‎профілів і припустив, що одна людина чи група людей може керувати ними усіма.‎

Ці акаунти не діяли як звичайні Twitter-боти, тому не потрапляли у об'єктив інших ‎дослідників, проте було очевидно, що за ними стоять аж ніяк не живі люди.‎

Наприклад, акаунти із 350-тисячної мережі виділилися як фейкові й пов'язані між собою за ‎низкою підозрілих ознак.

По-перше, твіти в усіх них надсилалися із місць, де ніхто не живе, ‎по-друге, усі вони були надіслані із Windows-телефонів, і по-третє, за контентом твіти майже ‎повністю складалися з цитат із «Зоряних воєн».‎

Важко встановити, хто стоїть за цими мережами фейків, хоч є свідчення, що невеликий ‎відсоток цих акаунтів продається чи береться в оренду, оскільки вони не приэднюють ‎користувачів Twitter за межами цих бот-мереж.‎

‎У Twitter, у свою чергу, заявили, що соцмережа має доволі чітку політику щодо автоматизації ‎профілів: користувачам заборонено використовувати додаткові програми, що автоматично ‎фоловлять чи анфоловлять інші акаунти, надсилають повідомлення чи відповідають на ‎дописи.‎

‎«І в той же час, як ми маємо системи за засоби для виявлення спаму у Twitter, ми також ‎покладаємося на користувачів у тому, що вони повідомлятимуть нам про спам», – заявили у ‎Twitter. ‎