Міністерство інфраструктури Республіки Польща розробило проект закону про транспорт, який оприлюднили напередодні масових протестів водіїв таксі у столиці. Нові правила практично унеможливлюють працю в Польщі таких компаній, як American Uber або естонсько-китайської Taxify. Про це у вівторок, 23 жовтня пише варшавська газета Rzeczpospolita.

Попередній проект закону про транспорт лежить в уряді ще з травня ц. р. Але 17 жовтня він нарешті потрапив до юридичного відділу Раду Міністрів із приміткою, що проект був предметом громадських консультацій і погоджений. Також його 4 жовтня ц. р. розглянув Постійний комітет Ради Міністрів.

Насправді ж цей проект законопроекту навіть не обговорювали з представниками іноземної транспортної галузі. Крім цього, він може бути несумісним із нормами ЄС.

«Йдеться про те, що займатися таким типом діяльності може лише юридична особа з певною формою присутності на території Польщі, — розповідає Аркадіуш Пончка, директор Центру моніторингу дотримання законодавства серед польських роботодавців.

За його словами, подати заявку на отримання ліцензії іноземним суб'єктам стане неможливо, якщо вони легально та фактично не функціонують у Польщі. А це означає, що Uber, Taxify, чи так звані білінгові центри за кордоном (Uber в Amsterdami, Taxing в Амстердамі й Естонії) не зможуть працювати.

Декотрі експерти стверджують, що це суперечить законодавству ЄС. Цікаво, що Міністерство інфраструктури посилається на Міністерство закордонних справ, яке засвідчило відповідність цього законопроекту до законодавства ЄС.

Іноземні транспортні компанії Польщі обурені та здивовані несподіваними ініціативами Міністерства інфраструктури. Алекс Карстель, директор «Taxify Польща», засвідчує, що така швидка зміна проекту за день до протесту таксистів у Варшаві була покликана заспокоїти цю соціальну групу за кілька днів до місцевих виборів.

За 12 годин до початку протесту проти закордонних перевізників представників варшавських таксистів запросили до Міністерства інфраструктури. Вони зустрілися зі заступником міністра Мареком Ходкевичем. У розмова йшлося про згаданий законопроект. «Заступник міністра запевнив нас, що наші вимоги будуть задоволені. Ми відчуваємо чітку підтримку з боку міністерства, — розповів Артур Вноровський, заступник голови профспілки Варшавського таксопарку.

За його словами, за допомогою таких компаній, як Uber чи Taxify, які не сплачують комісійні податки в Польщі, спрямовують потужні грошові потоки за кордон. «Але ці гроші можуть залишитися у нас і бути спрямованими на збільшення допомоги для інших соціальних груп, наприклад, військових», — зазначив він і пообіцяв: якщо їхні вимоги не будуть почуті, відбудуться великі акції протесту.

Закордонні перевізники здивовані тим, що у міністерстві надали перевагу місцевим таксистам. Проте Шимон Гуптись, прес-секретар міністерства інфраструктури, на їхні запити не відповів.

Але не лише представники транспортної галузі здивовані змінами в проекті акту. Декотрі члени уряду в кулуарах зізнаються, що вони висловилися на користь іншого законопроекту.

Однак цей законопроект уже спрямували в Комітету адвокатів із проханням негайного розгляду. Це — останній етап на шляху його можливого прийняття Радою міністрів. Закон має набрати чинності через шість місяців після його опублікування.