Такі дані дослідження наводить Інститут масової інформації (ІМІ).

Попри те, що, за даними Держкомстату, жінок в Україні проживає більшість – 56%, а серед журналістів вони становлять 54%, за представленням у медіа вони значно поступаються чоловікам. В середньому експерти ІМІ за місяць проаналізували близько тисячі матеріалів в інтернет-виданнях та 550 – у друкованих ЗМІ.

Зокрема, чоловіки є героями публікацій, в середньому, у 80% випадках, і лише 20% матеріалів ЗМІ присвячені жінкам. Жінки здебільшого згадуються в несерйозних публікаціях, світській хроніці, плітках про сімейне життя відомих людей, описі суконь тощо.

82% всіх експертів є представниками чоловічої статі, і лише 18% припадає на жінок. При чому, жінки виступали експертками в питаннях медицини, культури і права, вони практично не коментують політику і економіку, за винятком коментарів від прес-секретарок, в яких вони виступали швидше не як експерти, а як коментатори.

На ілюстраціях до публікацій жінки також значно поступаються чоловікам — 24% проти 76%, при цьому, знову ж таки, їхні фото ілюструють зазвичай світську хроніку, рубрики «Сім'я» чи «Здоров'я».

Найгірше дотримуються гендерного балансу журнали (100% героїв матеріалів у проаналізованих цього місяця журналах — чоловіки), найкращі показники були продемонстровані газетами (63% героїв — чоловіки). Однак, такі дані можна пояснити специфікою видань — газети досить часто друкують життєві історії, героями яких переважно виступають жінки.

Практично єдиною темою, в якій жінки виступають основними героями, були матеріали на соціально-побутову тематику, винятком є публікації, присвячені Юлії Тимошенко, яка також була єдиною героїнею політичних матеріалів у вересні.

Зазначимо, що за даними Міжнародної Федерації Журналістів, зарплата журналісток в Україні приблизно на 30% менша від зарплати чоловіків (в Росії – на 9%).

Джерело: Українська правда