Про це свідчать оцінки експертів, опитаних ZN.ua.

За даними видання, переважно крадуть дорогі, невеликого розміру товари-прилади, наприклад, для гоління, а також одяг, взуття. З продуктів: сир, ковбасу, овочі, горілку тощо.

Зазначається, що крадуть не лише покупці, але і персонал магазинів та супермаркетів: експедитори, вантажники, сортувальники і навіть охоронці. Як свідчать дані компанії Axis і некомерційного партнерства представників роздрібних мереж, основні причини втрат в ритейлі становлять:

внутрішні крадіжки – 33,3%;

зовнішні крадіжки – 32,9%;

адміністративні помилки – 26,1%;

шахрайство постачальників – 7,6%.

При цьому ці крадіжки найчастіше по закону вважаються дрібними – на даний момент такими вважаються викрадення майна, вартість якого не перевищує 160 грн. Якщо ж вартість вкраденого майна перевищує 160 грн, наприклад, крадіжка віскі на 7 тисяч гривень, за таке правопорушення передбачається кримінальна відповідальність. Але, як скаржаться власники магазинів, навіть коли злодія затримали на місці крадіжки, поліція його зазвичай відпускає.

«Раніше, затримавши людей на крадіжках, ми викликали наряд поліції, — розповідає директор одного зі львівських супермаркетів, — але користі з цього не було. Працівники поліції понад дві години розпитували нас про порядок охорони товарів у магазині, складали протокол і відпускали порушника. Це забирало в нас багато робочого часу і мало що давало».

За його словами, через крадіжки магазин щомісяця недораховується товарів на кілька десятків тисяч гривень. У результаті, недостачу доводиться перекривати підвищенням цін на товари. Ще частину збитків компенсують із заробітної плати персоналу. І це досить значна сума — до 10% від заробітку.

 

«Вголос»