Про це пишуть Наші гроші з посиланням на статтю Олександра Захарова.

Весною 2015 року в Україні було скасовано контроль екологічної інспекції ізольованого баласту суден у пунктах пропуску. Мова йде про перевірку води, яку порожні судна набирають для регулювання стійкості в морі. У кожній точці зміни моря порожнє судно зливає стару воду і заповнює свої «танки ізольованого баласту» новою водою. При завантаженні в порту судно зливає баластну воду.

Саме під час цієї процедури до судна прибувають портові екологи, які звинувачують його у забрудненні води порту. Бо законодавство передбачає, що екологи можуть взяти пробу ізольованого баласту тільки в одному випаду – якщо під час скидання баласту біля судна помітили у воді якісь плавучі частки чи інше забруднення поверхні.

Штраф екологам сплачується готівкою з розрахунки $2 за тону води. Судна які відмовляються платити затримуються в порту, так як не отримують від екологів необхідні для виходу в море документи про проведення радіологічного контролю. Кожна доба простою в порту обходиться власнику судна в $20-30 тис.

Тільки в 2018 році в  Юному, Чорноморську та Одеському портах майже 10 разів з вини екологів затримувалися іноземні судна під різними приводами. Одне з суден по цій схемі простояло в порту Чорноморська 33 доби і покинуло його тільки після рішення суду про незаконність затримки. Також через суди довели незаконність дій екологів і  ще низка суден, але понесені збитки від простою їм не було компенсовано.

До відмини Мінекології контролю ізольованого баласту екологи брали по $1-2/т води. Після відміни контролю в портах Одеської області майже припинилися ці перевірки, хоча відбувалися в інших портах країни. Але в останній рік вони відновилися та посилилися попри звернення бізнес до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана ліквідувати схему. Також не втручаються в розслідування дій екологічної інспекції поліція та Служба безпеки України, так як офіційно ці перевірки та штрафи не несуть збитків державі.