Як повідомили у прес-службі підприємства, перший і найскладніший етап спорудження цього об’єкта називається проходкою, тобто вибіркою гірської породи для створення штучної пустоти. Ця стадія будівництва також найтриваліша – проходка Бескидського тунелю закінчиться у 2015 році, а все будівництво – у 2016-му.

Генпідрядника із зведення тунелю – будівельну асоціацію Інтербудмонтаж Україна, обрали на міжнародному тендері. В Укрзалізниці повідомляють, що будівництво триватиме безперервно, у кілька змін.

Нагадаємо, що 21 серпня 2013 року Кабінет Міністрів видав розпорядження, яким затвердив проект та титул будови Бескидського тунелю. Згідно з основними техніко-економічними показниками проекту, довжина тунелю становитиме 1,765 км, ширина – 10,5 м, висота – 8,5 м.

Загальна кошторисна вартість будівництва – 2,194 млрд. грн., у тому числі будівельно-монтажні роботи – 1,552 млрд. гривень. На сьогодні роботи фінансували за рахунок власних коштів Львівської залізниці із залученням кредитних коштів від Європейського банку реконструкції та розвитку у сумі 40 млн. $.

Інженерна споруда пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Після закінчення проходки тунелю фахівцями ПрАт «БА Інтербудмонтаж Україна» залізничники прокладуть колії, мережі зв’язку та електрифікують цю дільницю.

В Укрзалізниці відзначають, що для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.

Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії 1886 року і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині. Через деформацію обробки, руйнування дренажної системи та невідповідність габариту діючим нормативним вимогам тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс.

Новий тунель будуватимуть на відстані 30 метрів від того, який діє сьогодні.

Відзначимо, що у 2011 році вартість об’єкту становила 142 млн. дол. (1 млрд. 136 млн. грн.).

Початок будівництва тунелю неодноразово відкладали.