Сьогодні відбулись збори трудового колективу ЛАЗу. Які рішення були прийняті на засіданні – розповів секретар Львівської міськради Володимир Квурт, який був присутній на зборах.

Люди доведені до відчаю – з квітня їм не виплачують зарплату. Всі домовленості з власниками і директорами (а за останній час їх змінилось вже двоє) на жаль не виконані. Був виплачений лише частковий аванс по тій заборгованості, але воно не вирішує питання. 1,5 тисячі працівників ЛАЗу залишені на призволяще. Ніхто не турбується цим питанням, а у людей реальна проблема – з утриманням родин… це просто не до передавання, люди у відчаї.

Саме тому прийняли рішення ініціювати за участі міського голови і губернатора зустріч з керівниками силових структур Львівської області – мова йде про службу безпеки України, міліцію, прокуратуру – для того, щоб виробити спільний план дій регулювання проблеми в двох напрямках. Перше – існуючі заборгованості по заробітній платі, друге – перспективи розвитку підприємства.

Ні для кого не секрет, що попит на продукцію ЛАЗу є – це і автобуси великої місткості, і середні, і тролейбуси. Тому ми пропонуємо два варіанти виходу з ситуації. Перший –ініціювати через фонд держмайна (саме він здійснював приватизацію) розірвання угоди купівлі-продажу і повернення майна у власність держави. Другий варіант – спонукати власників передати 51% акцій підприємства під заставу або у власність міста, а місто вже розмістить ці акції і надасть фінансову допомогу підприємству, щоб воно запрацювало.

Є надія, що за кілька тижнів така розширена зустріч відбудеться. Я цю ситуацію розцінюю як тест місцевої влади на спроможність. Чи ми здатні щось реалізувати в нашому краї чи ми просто вже приставка до своїх посад, депутатських мандатів і так далі.

Яка є відповідальність керівництва підприємства за невиплату зарплати?

Керівництво несе кримінальну відповідальність, тому прокуратура вже відкрила кримінальну справу. Суд визнав позовні заяви працівників заводу правочинними. Але проблема в іншому: власник розділив підприємство на кілька юридичних осіб і люди працюють на тому підприємстві, яке не володіє майном. Тобто навіть в заставу нема що взяти. Є попередня інформація, що кілька автобусів зареєстровані в ДАІ і вони ще числяться за цим підприємством. На них накладений арешт. Чи вдасться це довести до кінця, реалізувати майно і виплатити заборгованість – все буде залежати від того, наскільки активну позицію займатиме колектив і наскільки продуктивно будуть працювати представники місцевих адміністрацій.

Наскільки законодавчо обґрунтованою буде ймовірна реприватизація?

Наскільки мені відомо, порушена інвестиційна угода під час приватизації. Є підстави говорити, що у судовому порядку вдасться повернути це підприємство у власність держави.

Приватизація відбувалася ще у 2001 році, чи можна її оскаржувати зараз?

Терміну давності немає, наскільки мені відомо. Давайте говорити так як воно є, з дій власника складається враження, що він збирається просто закрити підприємство. Змінити функціональне використання землі і розпродати по частинах. Комерційно воно виглядає більш привабливо. На щастя, зараз фінансова криза і попит на такі пропозиції серйозно знизився. Як не дивно – криза в радість.

Тому потрібно, щоб обласна рада звернулася до БТІ з тим, щоб воно не проводило перереєстрації і не давало свідоцтва на об’єкти власності, які знаходяться за адресою автобусного заводу. Друге питання стосується землі і тут міська рада повинна призупинити будь-яке оформлення і підняти це питання, щоб не допустити відчуження земельних ділянок і зміни їх функціонального використання.

Коли можна очікувати зустрічі з власниками?

Власник знаходиться за кордоном. Є попередня інформація, що він планує повернутись в Україну. Сьогоднішній директор, я думаю він знаходиться у Львові, але він поінформував (чи дезінформував) і прокуратуру і міську владу, що він перебуває у відрядженні. Також є інформація, що з ним досі не заключили повноцінний контракт, тобто що він є виконуючим обов’язки.