Розмова з президентом Львівської пивоварні Володимиром Печером

Інформаційне агентство „PRESSTIME.COM.UA” продовжує серію інтерв’ю з керівниками найбільших підприємств області. Сьогодні розмова буде з президентом одного з найстаріших львівських підприємств — Львівською пивоварнею, яка працює ще з 1715 року. Про те, як пройшов минулий рік, про перспективи на 2007 рік, про ситуація на ринку пива розповідає президент пивоварні Володимир Печер.

Пане Володимире, як пройшов 2006 рік для компанії? Що вдалося зробити і навпаки які були прорахунки?

У 2006 році компанія спрацювала доволі добре. Об’єми виробництва порівняно з 2005 роком збільшилися на 21,4% і ми виготовили рекордну кількість продукції —11,37 млн. декалітрів пива. Відповідно — це найбільший рекорд по виробництву пива за 291 рік існування львівської пивоварні.

Крім того 2006 рік був таким, що ми мали змогу випустити на ринок нове СКЮ — це пиво в ПЕТі. В квітні ми запустили лінію розливу в ПЕТ, лінія була протестована і в червні офіційно оформлена, а отже прийнята державною комісією. Таким чином, ми маємо сегменти ринку: скло, якого є найбільше в нашому об’ємі випуску, маємо ПЕТ, який займає друге місце і маємо кегопродукцію, яка по результатах 2006 року займає приблизно 9%.

Також у 2006 році ми зареєструвалися у книзі рекордів України, адже на святкування 750-річчя Львова ми сконструювали вежу, яка була наповнена 193,5 літрами пива, 4,7 м. висотою. Надіємося, що цей рекорд буде підтвердженим і в книзі рекордів Гінеса. Тому всі плани, які ми ставили на 2006 рік виконано.

Які плани на 2007 рік? Оновлення виробництва, нові продукти?

В основному у 2007 році ми плануємо подальшу інвестицію у виробництво. Ми надіємося, що цей рік для львівської пивоварні буде сприятливим, враховуючи те, що наш стратегічний інвестор „Baltic Beverages Holding” розглядає питання збільшення об’ємів виробництва до 16 млн. гектолітрів. Тому я вважаю, що співпраця, в тому числі з мерією, яка зараз налагоджується дасть нам змогу зробити все можливе для того, щоб один з основних ресурсів, а це вода, була на пивоварні достатньо. Так, що ми зможемо як мінімум у 2008 році подвоїти об’єми 2007 року.

Пивоварня призупинила випуск „Львівського без фільтрації” у зв’язку з відсутністю попиту, чи буде відновлено виробництво?

В даній ситуації, яка склалася на ринку пива я би хотів сказати, що наше „Львівське без фільтрації” було найвищої якості і гурмани його оцінили досить високо. Але ринок є таким, що споживання пива без фільтрації на пивному ринку є незначне. Тому ми тримаємо цей бренд і цю рецептуру в себе, як у золотому записнику, і я думаю, що воно повинне бути для ринку випущено, але фактично тоді, коли ринок цього захоче. Коли буде певний сегмент і досить не малий сегмент споживачів даної продукції.

Влітку 2006 року на львівській пивоварні почалась реструктуризація. Якими є перші її результати?

Реструктуризація підприємства у нас розпочалася ще з 1999 року, коли ми почали співпрацювати з „Baltic Beverages Holding”. І тепер в нас постійно йде поетапна реструктуризація львівської пивоварні. Якщо брати, наприклад, по об’ємах, то вони порівняно з 1999 роком у 2006 році збільшилися у 7,4 рази. Відповідно податки, які платить львівська пивоварня збільшилися з 1,5 млн. грн. до 62 млн. грн. А на основі фінансово-економічних цифр в нас відбулася і зміна упакування. Я вважаю, що потрібно завжди бути готовим до змін і завжди змінюватися.

Останні роки спостерігається тенденція до збільшення споживання пива в Україні. Ваш прогноз: чи надалі ці тенденції збережуться, які основні фактори впливають на ринок пивоваріння?

Я думаю, що пиво як правило — це продукт спілкування. І я особисто радий, що споживання пива в Україні на рік сягнуло за 50 літрів на особу. Бо коли згадувати 1996 рік, то це було 12 літрів на особу. Відповідно це говорить про те, що інвестиції в Україну продовжують йти, в тому числі і іноземні. Властиво, що з тими інвестиціями приходить і певна культура, яка нам дає можливість побачити, що іде спілкування за гальбою пива і вирішуються питання доленосні як для окремих людей, так і для окремих компаній і держави. Я вважаю, що тенденції ці будуть продовжуватися і споживання пива буде збільшуватися до 70 літрів на особу. І тоді може таке статися, що люди захочуть не фільтрованого пива.

Хотілося б також зазначити, що конкурентом для пива є все ж таки алкогольні напої. Але здоров’я нації не вимірюється в кількості спожитого сильного алкоголю, а про певний рівень інтелекту і інтелігентності народу говорить перш за все споживання пива. Тому різниця між горілкою і пивом, якщо брати буквально ринкові ціни, то в 2,5 рази горілка дорожча ніж пиво. У Європі цей коефіцієнт значно вищий. Я вважаю, що нам необхідно також подумати про те, щоб все таки горілка була вища по ціні не у 2,5 рази, а як мінімум в 5 разів для того, щоб дати можливість людям більше споживати пива і більше спілкуватися за пивом.

Ще один фактор, який впливає на ринок пивоваріння — це внутрішні та зовнішні інвестиції України, вони є критеріями збільшення об’єму споживання продукції і відповідно від того є і підняття рівня жителів України. А фактор, який міг би прискорити чи збільшити споживання продукції — це збільшення даного коефіцієнту: ціни пива до міцних алкогольних напоїв.

На початку 2004 року у Львові появилася Перша приватна броварня, наскільки потужним конкурентом вона стала саме для львівської пивоварні?

В контексті ринку ми розглядаємо будь-яку пивоварню як потенційного конкурента. Тому абсолютно нормально ми ставимося до тих підприємств і до тих пивоварень, які існують на ринку пива України. І відповідно робимо все можливе, щоб бачити як вони розвиваються, робимо відповідний моніторинг їхнього росту і асортименту. Тобто в нас абсолютно нормальні ринкові стосунки через даний продукт на полицях магазинів.