Пане Володимире, нагадайте читачам детальніше про конфлікт, через який створили комісію?

Існує наказ управління охорони здоров’я Львова, згідно з яким всі критичні публікації у ЗМІ аналізуються і проводиться перевірка фактів, наведених у цих текстах. Для цього, силами адміністрації закладу, про який пишуть у пресі, створюється внутрішня комісія. В даному випадку, крім статті в газеті було ще звернення до голови фракції ВО «Свобода» у міській раді Руслана Кошулинського.

Мене, як начальника управління проінформували про цей лист. В цьому листі голова депутатської комісії з питань медицини, освіти і соціального захисту Львівської міської ради Людмила Шекета попросила мене створити спільну комісію для перевірки фактів, наведених у зверненні громадян.

Звернення було від працівника санстанції № 3 Андрія Козака?

Звернення надійшло від працівників станції швидкої допомоги. Під текстом звернення одним почерком було написано п’ять прізвищ і поставлено п’ять приблизно однакових підписів. Тому комісія насамперед зустрілася з цими лікарями, аби з’ясувати чому вони написали цей документ. Всі п’ятеро лікарів власною рукою написали заяву, що ніякого звернення вони не підписували.

Ми підняли особові справи цих працівників і виявили, що підписи на особових справах та зверненні до пана Кошулинського абсолютно не співпадають. Комісія зробила висновок, що це звернення анонімне. На цьому можна було б поставити крапку, оскільки, відповідно до закону, анонімні звернення громадян не розглядаються. Ми вирішили, що крапку ставити не будемо і перевіримо чи анонімні скарги відповідають дійсності.

Якими є результати роботи комісії?

У заяві було вказано кілька порушень, які є в роботі станції швидкої допомоги. “Пройдемося” по кожному з них.

Пункт перший: процвітає пияцтво. Шановні спеціалісти, які пишуть про це, надайте нам об’єктивно хоча б один підтверджений факт того, що хтось із лікарів швидкої на своєму робочому місці був п’яний. Ми перевірили усі звернення, які були в управлінні та на станції, і не було жодної скарги на пияцтво. Жодної доповідної записки від керівників підстанцій, від лікарів, від пересічних працівників немає.

Ми знайшли лише два накази, датовані 2009 роком, згідно з якими було звільнено двох працівників за те, що вони були нетверезими на робочому місці.

Виникає запитання: якщо ви бачите когось п’яним на робочому місці і у вас це болить, то куди ви звертаєтеся? Кого ви інформуєте? Може завідуючого підстанцією, головного лікаря чи начальника управління? Де зафіксовані такі факти?

У другому пункті йдеться про те, що у вкрай незадовільному стані знаходиться автомобільний парк станції. Є навіть знімки окремих автомобілів.

Технічні проблеми у машин швидкої допомоги дійсно є. Зокрема, мова йде про ту засувку на дверях санітарного автомобіля, фотографії якої оприлюднили у ЗМІ. Ми виявили ще кілька модифікацій таких засувок. Комісія дізнавалася у працівників станції – хто її прикрутив.

Нам сказали, що водій. Але хіба водій сам їздить на цій машині? З ним їздять ще лікар, фельдшер та санітар. Ми спитали лікаря чи він розуміє, що якщо швидка потрапить в аварію, люди усередині машини опиняться у пастці, бо не зможуть відкритися зсередини. Нам відповіли: “Я пошкодувала водія”. Питаємось завідуючого підстанції – чому він не вживав жодних заходів, а нам відповідають: “Це не моя компетенція”.

Те саме ми почули і від механіка. Розумієте, всім байдуже! Жодних письмових чи усних повідомлень від працівників станції до адміністрації немає. Тобто ті, від кого залежить вирішення проблеми, навіть не знають про її існування.

Зазначу, що усі машини швидкої мають посвідчення про технічний огляд, яке дозволяє їм виїжджати на лінії.

А щодо їх списання, то згідно з нормами, оскільки автомобілі швидкої допомоги працюють цілодобово, то знос цього транспорту становить 25% в рік. Тобто через кожні 4 роки машина має бути поміняна. В нас вони їздять 5, 7 і 8 років. Адже якщо ми будемо діяти в цьому випадку згідно з законами, то залишимось зовсім без машин.

Прокоментуйте, будь ласка, твердження Андрія Козака щодо процвітання на станції швидкої допомоги хабарництва?

Для того, аби стверджувати, що десь процвітає хабарництво, треба навести конкретні факти, що хтось дав комусь гроші і надіслати скаргу у прокуратуру.

Для прикладу, головний лікар, або керівник медичного закладу, або начальник управління, згідно з посадовою інструкцією, несе відповідальність за прийом і розстановку на місцях кадрів. Приймаючи на роботу навіть прибиральницю, він повинен з цією людиною зустрітися, прийняти заяву, накласти візу і відправити далі. Це нормальне явище.

Відповідно висновок комісії щодо хабарництва такий: немає підстав ні стверджувати, ні заперечувати те, що на підстанції процвітає хабарництво, адже немає зафіксованих фактів і це компетенція правоохоронних органів.

Також скарги були і на те, що медична форма працівників швидкої має видаватися раз на рік. А у Львові її носять вже п’ять років…

Це не відповідає дійсності! У 2007-08 роках, з моєї ініціативи, виділили кошти на те, аби працівники станцій швидкої допомоги самі розробили дизайн і пошили літню та зимову форми.

Варто зазначити, що на сьогоднішній день жодним законодавчим документом, навіть радянським, не визначено, що у водіїв та фельдшерів станції швидкої допомоги повинна бути певна форма. В документах Радянського Союзу лише визначено, що щорічно видається по два білих халати, в яких вже давно ніхто не ходить.

Наскільки критичною є ситуація з матеріально-технічним станом станцій швидкої допомоги?

Не треба бути генієм, щоб зрозуміти, що матеріально-технічна база закладів охорони здоров’я міста Львова, як і всієї України, у переважній більшості є незадовільною. Це незаперечний факт і його нікуди не заховаєш. Але, знову ж таки, ми повинні старатися хоч щось зробити для покращення цього стану.

Зокрема, за моєї ініціативи та підтримки Андрія Садового, у 2008 році ми закупили 18 санітарних машин. У планах було наступного року закупити ще, але зміни в законодавстві не дозволили цього зробити.

В рамках підготовки до Євро-2012 Міністерство охорони здоров’я України обіцяло забезпечити нас реанімобілями. Перші машини мали купити ще у 2010 році, однак не купили. Цього року віце-прем’єр-міністр Борис Колесніков під час візиту до Львова заявив, що держава придбає 25 машин для кожного приймаючого футбольний чемпіонат міста. Рік закінчується, ми чекаємо, але, думаю, з цього нічого не вийде.

Спробуємо у міському бюджеті наступного року закласти кошти хоча б на 20 автомобілів швидкої допомоги.

Порушників покарають?

Хочу сказати, що комісія встановила, що проблеми, які є зараз на станції швидкої допомоги пов’язані з тим, що немає чіткої системи передачі інформації. Ця структура є специфічною, так само, як і графік роботи працівників. На станції працює великий колектив - близько 1200 людей.

Інформація про проблеми там абсолютно не передається. Людина, від якої залежить її вирішення, не може нічого зробити, бо не знає про ті, чи інші недоліки у роботі колективу. Перш за все це вина головного лікаря, який повинен налагодити посадові взаємозв’язки так, щоб володіти ситуацією навіть на найвіддаленіших станціях.

Відповідно ми прийняли рішення притягнути до дисциплінарної відповідальності керівництво станції швидкої допомоги. У свою чергу, керівництво СШД повинне покарати працівників, які допустили помилки у роботі.

фото: zaxid.net