В Україні планують ввести чотири категорії терміновості викликів і алгоритмів реагування на них.

Про це заявила перша заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Садов’як на брифінгу.

За її словами, наразі вже відпрацьовані оптимальні алгоритми надання екстреної меддопомоги за визначеними категоріями викликів.

Садов’як зауважила, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою "швидкої".

Так, виклики екстреної меддопомоги поділені на кілька категорій:

  • Категорія 1 - це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів. Для цієї категорії виклику час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.
  • Категорія 2 - екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.
  • Категорія 3 - не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров'я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для попередніх категорій
  • Категорія 4 - непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної меддопомоги, і пацієнт може отримати консультацію телефоном, або буде скерований на надання допомоги сімейним лікарем.

Як писав "Вголос":