При великій кількості станцій трапляються і такі, які не зовсім законно проводять огляд та ремонт авто. Тому автовласникам потрібно знати про деякі особливості здачі авто на станцію СТО та укладання договору обслуговування.

Діяльність станцій технічного обслуговування, регулюється відповідним наказом Міністерства транспорту України № 792 «Про затвердження Правил надання послуг технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів» (далі – Правила).

Чи потрібно укладати договір?

Правилами не передбачено як обов’язкову умову – укладати договір письмово. Натомість вказано, що для надання послуг з технічного обслуговуванню і ремонту автомобіля або його основних деталей, клієнт і виконавець (станція СТО) можуть домовитись усно або письмово. Така диспозитивна норма встановлена з огляду на те, що при передачі авто власник подає заявку, на основі якої автомобіль реєструється і встановлюється час прийняття та ремонту авто.

Однак, з огляду на цивілістичну практику, договори такого типу повинні укладатись в письмовій формі. Письмова форма буде корисною при подачі позовної заяви в суд, якщо буде така необхідність.

Який тип договору укласти?

Ще одним законом, яким регулюються відносини між замовником і виконавцем – є Закон України «Про автомобільний транспорт». Відповідно до ст. 25 згаданого Закону сторони повинні укласти договір про техобслуговування та ремонт транспортного засобу. Ст. 25, крім договору, передбачає також можливість оформити договірні відносини наряд-заказом чи накладною квитанцією.

Який гарантійний термін та коли він починається?

Тривалість гарантійного терміну визначається з огляду на замінені деталі. Щодо початку перебігу гарантійного терміну, то згідно з п.47 Правил початок гарантійного терміну обчислюється з дня передачі транспортного засобу власникові.

Хто відповідає за авто?

Більшість власників залишають свій автомобіль на СТО, оскільки чекати приходиться довго. А ось що робити у випадку викрадення чи пошкодження автомобіля – думки розходяться. І на практиці важко довести, хто повинен відповідати за автомобіль.

Так в п. 14 Правил йдеться про те, що виконавець несе відповідальність за цілісність авто під час надання послуг. Однак тут потрібно взяти до уваги один суттєвий нюанс – відповідальність виникає під час надання послуг. Чи можна розцінювати припарковане авто як таке, яке обслуговується, очевидно ні. Тому при укладенні договору письмово вкажіть про відповідальність виконавця за втрату чи пошкодження авто за весь час перебування на території СТО.

Які документи повинні надати працівники СТО після виконання умов договору?

На будь-якій станції СТО ви вправі вимагати такий перелік документів:
1. Гарантійний талон.
2. Довідку про колір, якщо він внаслідок ремонту був зміненим.
3. Довідка-рахунок на номерні деталі, установлені працівниками СТО.
4. Довідка про витрати замовника.

Фото: autocentre.ua