Протягом свого першого року на посаді міського голови Львова Андрій Садовий успішно маніпулював свідомістю громади та журналістів. Депутати міськради спокійно на це дивилися і не заважали доки Садовий дозволяв депутатам на їхній шмат хліба намазувати наш (громади Львова) шматок масла. Але минув час, Садовий зміцнів, освоївся і взявся випробовувати свої маніпуляторські здібності на самих депутатах. І привід з’явився неабиякий: проведення Євро-2012 у Львові.

Давайте зразу ж відкинемо усі ура-патріотичні соплі з цього приводу. Адже підготовка до футбольного чемпіонату, як не крути, є найбільшим бізнес-проектом для Львова за роки незалежності. Тут мова йде не про якихось 750 млн. грн. з держбюджету, а про мільярди Євро.

Основне питання підготовки до Євро-2012 з позиції міської влади сьогодні полягає в тому, хто керуватиме просуванням цього бізнес-проекту, а отже, відповідно, отримає, не вклавши жодної копійки, найвищі дивіденди від його реалізації. Теоретично є три варіанти вирішення цієї проблеми: 1. Все дерибанить Садовий. 2. Все дерибанить Садовий, його кіт, але до цього захопливого процесу також залучаються міські депутати. 3. Влада у нас чесна, думає лише про громаду. Ніхто нічого не дерибанить, Садовий в куфайці, кіт без молока.

Як на наш недосвідчений погляд, третій варіант — утопія грандіозніша за комунізм, а отже, якщо вибирати з перших двох варіантів, то другий, як не крути, є демократичнішим і справедливішим. Ну не віддавати ж все місто на відкуп одному Садовому!

Провал розгляду земельних питань по Євро-2012 на засіданнях Львівської міської ради 24 та 30 серпня — підтвердження тому, що наразі немає остаточної відповіді на питання під чиїм керівництвом реалізовуватиметься бізнес-проект Євро-2012 і хто зжере всі пряники.

Але боротьба за ці самі пряники вже розпочалася і обіцяє бути затятою.

Чому двічі були зірвані сесії Львівської міськради?

Ми можемо лише здогадуватися, чому насправді не відбулися ці засідання міськради. Більшість депутатів і чиновників не дають прямої відповіді на це питання. Тому все, про що мова буде йти далі — тільки наші припущення і не більше. Як пишуть у титрах кінофільмів, «усякі збіги – випадковість, на подібність прізвищ не звертайте уваги».

Отож, перше припущення.

Мер Львова Андрій Садовий чи хтось інший з міських чиновників шляхом певних маніпуляцій під маркою вирішення земельних питань до Євро-2012 вирішив протягнути приватизацію та підготовку до приватизації низки земельних ділянок, які до футбольного чемпіонату Європи не мають ЖОДНОГО стосунку. Це, зрозуміло, викликало справедливо обурення з боку депутатів. Як кажуть в народі, вони просто ох..ли від такої нахабності.

Друге припущення.

Чиновники міської ради на чолі з Садовим мають намір забрати у депутатів контроль над проведенням конкурсів та визначенням інвесторів по основних об’єктах Євро-2012, як от будівництво стадіону. Якщо чесно, для цього існують об’єктивні передумови. Адже депутати міськради самі винні в тому, що за понад півтора року роботи так і не виробили чітких, прозорих та обмежених в часі процедур проведення конкурсів та узгодження всіх документів на будівництво. Отож, якщо йти шляхом існуючих процедур, то потенційний інвестор вже просто не встигає вкластися у терміни, відведені УЄФА. Але з іншого боку, депутати цілком справедливо запитують: а де гарантія того, що структури виконавчої міської влади, той же УКБ, які за цей період зробили ще менше, ніж вони самі, спроможні провести конкурси і визначити інвесторів? Де гарантія, що організовані УКБ конкурси на визначення генпідрядника будуть прозорішими за ті, які проводить депутатська комісія? До того ж не будемо забувати, що всі виконавчі структури підпорядковуються одній людині — меру Садовому. Чи не зведуться усі процедури до того, що він збере усі «вершки», провівши конкурс так, як він це добре вміє. А де ж справедливість?

Припущення третє.

Фактор виборів. Адже сьогодні всі, і мер, і депутати, добре усвідомлюють реальну можливість проведення місцевих виборів вже наступного року. Якщо зараз під брендом Євро-2012 провести суцільний земельний «дерибан» (а подейкують, що мова йде про 100 га міської землі), то складно сподіватися, що це пройде непоміченим. Принципова позиція щодо цього питанню тих, хто проти власної волі буде відлучений від участі у «Великому Дерибані», натомість може принести реальні дивіденди на наступних місцевих виборах. А до Євро-2012 ще далеко!