Інтерв'ю з головою фракції БЮТ у Львівській міській раді Юрієм Гудимою.

Пане Гудима, вже у березні 2010 року мають відбутися вибори міського голови, тобто залишилося трохи більше року. Неофіційно всі політичні сили вже проводять якщо не підготовку, то певний кастинг кандидатів на цю посаду. Чи буде БЮТ боротися за посаду міського голови і кого ви бачите на цій посаді?

БЮТ обов’язково висуне свого кандидата і буде боротися за посаду міського голови Львова. Таке рішення визріло в процесі ретельного аналізу наших попередніх помилок, а також враховує досвід діяльності фракції БЮТ у цій каденції міської ради Львова.

Цікаво, про які помилки йдеться?

Якщо Ви пригадуєте, на минулих виборах міського голови БЮТ не мав свого кандидата. Політично така позиція, а точніше її відсутність, була неправильною. Цього разу ми, БЮТ, обов’язково висунемо кандидата на посаду міського голови Львова і у нас є всі підстави сподіватися на перемогу.

Ви також сказали, що позиція БЮТ щодо участі у виборах міського голови Львова враховує досвід роботи фракції блоку у Львівській міськраді. В чому саме це проявляється?

Мер Андрій Садовий хоча і є членом НСНУ, але від початку перебування при владі дистанціювався не тільки від політичної сили, членом якої він є, але й взагалі від усіх політичних партій, в тому числі представлених в депутатському корпусі. Тобто міська організація "Нашої України", а також її фракція у міськраді не має сьогодні ніякого впливу на рішення, які він приймає. Мер майже не прислухається до думки її депутатів, а це є неправильно, бо послаблює його позиції.

Я переконаний, якщо політична партія висуває свого кандидата на таку відповідальну посаду, як міський голова Львова, то вона не тільки повинна забезпечити йому перемогу, але й усі наступні роки допомагати йому вирішувати проблеми громади. Якщо ж БЮТу вдасться не тільки виграти посаду міського голови, але й провести свою фракцію у міськраді, в чому я не сумніваюся, то вони повинні тісно співпрацювати.

По-друге. Досвід роботи фракції БЮТ ми використаємо для того, щоб сформувати програму, з якою наш кандидат піде на вибори. Вже розпочато роботу над цим документом. І коли ми будемо остаточно робити вибір на користь тої чи іншої кандидатури від БЮТ на посаду міського голови Львова, то основним критерієм для нас буде його готовність втілювати у життя цю програму.

Чи можна зробити з Вашої відповіді висновок, що Андрій Садовий, якщо спробує вдруге обійняти посаду міського голови Львова, то навряд чи має шанс заручитися підтримкою БЮТ?

БЮТ має багато суттєвих претензій до роботи Андрія Івановича на посаді мера Львова. Насамперед, нас не влаштовує постійне порушення міським головою законів та регламенту міської ради. Нас також не задовольняє відсутність у міського голови чіткого стратегічного бачення розвитку Львова. В сумі ці два моменти створюють передумови для керівництва містом у ручному режими, підставу для кулуарних домовленостей тощо.

Мені особисто прикро, що протягом останніх років, коли місто мало непогані бюджети розвитку, команда Садового так і не змогла досягнути реального прориву в реформуванні ЖКХ, комунальних підприємств Львова, не говорячи вже про те, що навіть реєстру комунального майна вони не змогли скласти.

Гадаю, що одним із основних критеріїв оцінки роботи Садового для мешканців буде підготовка Львова до Євро-2012.

Однак Садовий має ще рік часу на посаді міського голови і якщо він хоче бути переобраним, то повинен прислухатися до критики, яка лунає на його адресу. Ми ж, фракція БЮТ у Львівській міськраді, сьогодні з усією впевненість заявляємо, що готові помагати йому в тому, щоб змінити ситуацію в місті на краще.

Наскільки вірогідне у випадку із Садовим повторення історії з достроковою відставкою міського голови Львова?

Теоретично цілком можливе. Хоча, на мою думку, єдиним приводом для цього може служити те, що у Львова таки відберуть право проведення Євро-2012. В такому випадку Садовий повинен понести персональну відповідальність за провал. Я заявляю, що не можна в жодному разі допустити втрати Львовом права на проведення Євро-2012 і ми, депутатський корпус, зробимо все можливе, щоб Євро-2012 відбулося у нашому місті.

Як конкретно депутатський корпус може допомогти Садовому покращити роботу на посаді керівника міста?

Ми повинні суттєво посилити депутатський контроль за його роботою на посаді міського голови і роботою органів виконавчої влади, яку очолює Садовий. Для цього у міськради є резерви і необхідні інструменти. Тільки чомусь з незрозумілих для нас причин вони до цього часу не використовувалися.

З цього питання наша фракція має суттєві зауваження до роботи секретаря міськради Володимира Квурта. Адже саме на нього покладена відповідальність та безпосередній контроль за тим, як міський голова виконує рішення міськради. Саме секретар ради повинен слідкувати за тим, щоб міський голова вчасно, в установлений законом строк підписував ухвали, які приймаються депутатами пленарних засіданнях.

Якщо ж мер їх ветує, тобто з якоїсь причини відмовляється підписувати, то депутати мають право подолати його вето. А в нас виходить так, що рішення міськради просто лежать у шухляді стола Садового, він їх не підписує і не повертає депутатам, а якщо й підписує, то не завдяки принциповій позиції секретаря міськради та депутатського корпусу, а лише під тиском громадян. Так, наприклад, сталося нещодавно з ухвалою по МАФах. Тільки після того, як підприємці влаштували акцію протесту, Садовий підписав її. Наприклад, мені досі не відома доля антикризової ухвали, яку прийняла міськрада, бо вона ще не "вийшла" з кабінету Садового.

Депутатський корпус, в тому числі через пасивну позицію секретаря міськради, не може добитися від виконавчої влади виконання більшості своїх кадрових рішень. Тобто чиновники, роботу яких міськрада визнала незадовільною, продовжують і далі працювати. Хіба це нормально? Таке ігнорування міським головою рішень депутатів, яких, нагадаю, також обирала громада, свідчить тільки про те, що його насправді не дуже цікавить думка останньої.

Зараз виникає проблема з графіком проведення сесій. В січні у нас була тільки одна сесія по прийняттю загального бюджету. І тільки 12 лютого має відбутися перша робоча сесія. В березні має бути ще дві сесії. Тобто за три місяці всього відбудеться три, а не шість сесій. Зате міський голова сформував порядок денний на 12 лютого 2009 року таким чином, що сесія може продовжуватися 2-3 дні.

Якщо говорити про підготовку до сесії, яка повинна відбутися 12 лютого, то порядок денний був підписаний міським головою з порушенням регламенту, запізно, не всі проекти ухвал готові згідно регламенту. Це неправильний підхід до роботи міськради з боку її керівництва в період кризи, адже є багато питань, які потребують нагального вирішення.

Чи означає це, що БЮТ вимагатиме відставки Квурта з посади секретаря міськради?

Я глибоко поважаю Володимира Квурта, він є справді порядною і чесною людиною. Він вміє працювати системно і на результат. Тільки, на мою думку, на посаді секретаря міськради він більше відчуває себе представником міського голови, ніж лідером депутатського корпусу.

Хоча, не виключено, що ми по-різному розуміємо роль секретаря. Можу сказати єдине: ми вимагали і будемо послідовно вимагати від секретаря міської ради чіткого виконання регламенту. І якщо на нього покладений обов’язок контролювати виконання рішень міськради міським головою, то він повинен це робити і прозвітувати за це перед радою.

Хто, на Вашу думку, може позмагатися із Садовим за посаду міського голови Львова на наступних виборах?

Прізвища декого з потенційних кандидатів вже давно на слуху. Серед імовірних претендентів на посаду мера Львова доводилося чути різні прізвища, наприклад, Петра Писарчука, Володимира Гірняка, Степана Кубіва. Проте, на мою думку, серйозні кандидати можуть з’явитися вже ближче до самих виборів. Це можуть бути кандидати, про яких наразі ніхто навіть не згадує. І саме підтримка основних політичних сил, які сьогодні користуються популярністю у львів’ян, передусім БЮТ, забезпечить цьому кандидатові перемогу.