Фахівці Укрзалізниці продовжують розробляти нові напрямки швидкісного руху потягів. Нині зі столиці курсує вже кілька прискорених денних потягів – до Харкова, Дніпропетровська та Хмельницького, - повідомила прес-служба Укрзалізниці.

Головним пасажирським Управлінням Укрзалізниці разом з причетними Головними управліннями, Південно-Західною та Львівською залізницями на підставі аналізу існуючого пасажиропотоку розглянуто доцільність введення прискорених денних поїздів на напрямках Київ-Львів та Київ-Луцьк.

На напрямку Київ-Львів нині курсує 8 пасажирських потягів. Обласні центри Вінниця та Хмельницький зв’язані зі столицею денними поїздами прискореного руху Київ-Хмельницький та комфортними електропоїздами Київ-Вінниця. В середньому за добу в цьому напрямку відправляється близько 2,5 тисяч пасажирів, у тому числі 700 – на Львів, 840 – на Хмельницький та 908 – на Вінницю.

Одним із можливих варіантів є подовження маршруту денного потяга Київ-Хмельницький до Львова із збільшенням кількості вагонів потяга. У цьому випадку час відправлення потяга з Києва залишиться незмінним – 6.35 та 17.00. До Львова потяг має прибувати о 14.30 та о 1-й годині ночі. За умови курсування діючими швидкостями, розрахунковий час руху з Києва до Львова складе 7 годин 55 хвилин.

Досвід експлуатації прискорених потягів Київ-Харків та Київ-Дніпропетровськ свідчить про те, що перебування у дорозі протягом 6 годин важко переноситься пасажирами. У випадку курсування аналогічного потяга до Львова пасажир перебуватиме у дорозі ще більше – майже 8 годин, а один із потягів буде прибувати до місця призначення у незручний час - о 1-й годині ночі. Таким чином, фахівці зробили висновок, що денний поїзд Київ-Львів збереже існуючий пасажиропотік до Хмельницького, але заповнення вагонів до Львова буде мінімальним.

З урахуванням усіх цих моментів пропонується в 2006 році поетапно підготувати напрямок Київ-Львів (а саме – колійне господарство, господарство електропостачання, служби сигналізації та зв’язку та локомотивного господарства) до умов прискореного руху зі швидкістю 140 км/год та придбати на Крюківському вагонобудівному заводі нові пасажирські вагони міжобласного типу, розраховані саме на таку швидкість. У цьому випадку час руху з Києва до Львова складе всього 6 годин 12 хвилин.

Що стосується напрямку Київ-Рівне-Луцьк, за існуючими на сьогодні швидкостями руху до 120 км/год час перебування у дорозі від Києва до Луцька складатиме 6 годин 12 хвилин. Відповідно до аналізу існуючого пасажиропотоку, населеність потягів у напрямку Київ-Рівне-Луцьк складає від 15 до 40% і лише по п’ятницях та неділях підвищується до 80%.

Таким чином, на думку фахівців Укрзалізниці, через відсутність достатнього пасажиропотоку недоцільно вводити денний потяг паралельно з комфортним електропоїздом №613 Київ-Рівне. Навіть якщо замінити комфортний електропоїзд денним прискореним потягом і зменшити кількість зупинок з 30 до 3-х, це, на думку фахівців, не призведе до збільшення пасажиропотоку. До того ж, вартість квитка у цьому випадку зросте з 8.70 грн. (у комфортному електропоїзді) до 15 грн. (у денному прискореному потязі). Отже, висновок фахівців: введення в експлуатацію денного потяга Київ-Рівне-Луцьк наразі є економічно недоцільним.