Про це розповів перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Львівській області Тарас Грень під час прес-конференції на тему: «Як зареєструвати майно і бізнес у нотаріуса?».

За його словами, з 13 грудня 2015 року нотаріуси отримали повноваження реєструвати речові права, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Також введено принцип екстериторіальності.

Приватний нотаріус Львівського міського нотаріального округу, заступник голови відділення Нотаріальної палати України у Львівській області Юрій Пилипенко розповів, що реєстрація речових прав на нерухоме майно та його обтяження для нотаріусів уже звикла, щодо реєстрації юридичних осіб та приватних підприємців – тут функції дещо нові й вони лише знайомляться з реєстрами. Серед новинок є те, що з початку 2016 року свідоцтво про права власності на нерухоме майно не видають. Нотаріус може видати лише інформацію з Державного реєстру про реєстрацію речових прав – на звичайному аркуші білого паперу, без печатки та підпису. За словами Юрія Пилипенка, вже були випадки, коли міграційна служба та деякі ЛКП Львова відмовлялися приймати такі довідки від громадян, однак це неправильно.

За таким самим принципом не видають витяг про реєстрацію речових прав, який раніше видавали при реєстрації свідоцтва про право власності та при реєстрації правового чину.

Замість цього витягу теж видають звичайну інформаційну довідку без печатки й підпису.

Ця вимога стосується і довідок, які видають при реєстрації юридичних осіб.

«Усі ці дані є в офіційному реєстрі, доступ до якого може отримати кожен громадянин через веб-портал Міністерства юстиції. Можливо, з впровадженням нового реєстру, як нам обіцяють з березня цього року, вся система налагодиться, і кожен громадянин без проблем зможе видрукувати для себе цю інформацію. І це буде документ, який підтверджує право реєстрації речових прав на нерухоме майно», – пояснює Юрій Пилипенко.

Тарас Грень пояснює, що максимум документів і дій відтепер буде виключно в електронній формі для мінімізації умовно корупційних ризиків і безпосередньо контакту з державними службовцями та для спрощення процедур.

«Триває політика максимального переведення паперових носіїв в електронні», – каже він.