Вперше почула про Заволоку, як про людину, яка творить страшенно важку для сприйняття музику. Уява витворила образ жорсткої, страшної кобіти. Потім я знайшла і послухала її музику, потім зайшла на її сайт. І нещодавно поспілкувалась з нею наживо. Одним словом – це суцільний згусток позитиву – вона та її музика.

враження від СВІЖОГО

Концерти дуже відрізнялися у кожному місті, за сприйняттям і за музикою. Як викладались музиканти і як це відчувала публіка, по-різному все було. І тепер, мені шкода, що все це закінчилося. Ми на стільки здружились зі шведами, нам було дуже цікаво. Сумно так.

Взаємообмін досвідом відбувався протягом цього туру?

Це не була технічна штука, а просто нові враження від процесу, як це може бути. Наприклад, мені було класно виступати з Андре Далем. Ми один одному дуже підходимо для дуету. Ці екстравиступи показують, що нам цікаво один з одними. Імпровізації відбувались на ходу.

Тобто, у кожному місті були різні імпровізації?

Абсолютно різні та у різних складах ми виступали. Дуже було по-різному.

Наскільки українська публіка готова до сприйняття такої музики?

Як бачимо, люди прийшли ж. Багато людей.

Ти дуже часто виступаєш закордоном, на різних фестивалях електронної музики, а у нас щось схоже є можливим?

Дуже важко в Україні з такими фестивалями. Немає жодної підтримки. Мені сподобалась організація СВІЖОГО у Львові: була хороша медіа-підтримка, преса дуже добре відреагувала, в інших містах такого не було. Мені здається, оце бажання – „давайте робимо журнал, давайте продавати наші диски” є дуже важливим.

До речі, де можна купити твої диски?

На концертах, або замовляйте по мейлу, вам пришлють поштою. Заходьте на сайт – www.nexsound.org , www.kvitnu.com.

В якій країні найкраще розвинена експериментальна музика?

Я б не сказала, що в країні, радше в Європі, взагалі найбільше розвинена там. В Європі є велика підтримка від держави. Вони розуміють, що це нове. В Америці та в Південній Америці менш розвинена така музика.

Чи існує межа в експериментальній музиці?

Немає межі в експериментах, немає жодних меж, роби, що хочеш, експериментуй, як хочеш. Тобто, тут ти сам собі господар.

Ти часто використовуєш етнічну музику…

Використовую етнічну музику, бо вона мені подобається. Вона знаходить відгук у моїй душі. Я не завжди її використовую, можливо згодом я не буду її використовувати, але слухати її я буду завжди.

Яку ще слухаєш музику?

Слухаю я дуже, дуже різну музику: джаз, класику, реггі., тобто все-все. Я великий меломан, дуже багато музики слухаю, я відкрита для будь-яких стилів. Техно люблю, коротше багато чого.

З чого почалась твоя музична творчість, хто підштовхнув?

Ніхто мене не підштовхував, підштовхувала тільки я сама себе, тому що мені було цікаво. Коли я почала таку музику слухати, я взагалі не могла уявити, що її можна робити. Для мене вона була настільки нереальна, що в якийсь момент я просто усвідомила, що мені цікаво дізнатись як це робиться. Поволі почала читати, шукати про цю музику в інтернеті і так захопилась… хоча тут постійно вчишся, процес не закінчується ніколи.

У яких місцях найкраще виступати з такою музикою?

Мені подобається виступати на природі. Я люблю опенейри, страшенний їх фанат, люблю, щоб це було класно організовано, щоб людям було комфортно, але щоб це було обов’язково на природі. Мені подобається сидіти під деревом і слухати музику. Я люблю свободу, а не закритий простір.

Електронна експериментальна музика і Україна…

Можна сказати, що я дуже рада, що сьогодні все це так відбувається. Можливо не так, як би хотілось, але тішить, що за останні три роки все більше і більше людей приходять на концерти, це тішить.

Чи будеш цього року брати участь на „Деталях звуку”?

Ні, не буду. Взагалі, я фанат таких фестивалів. Їх має бути більше. Давайте, робіть, хто-небуть, я буду писати музику і виступати.