Коментуючи скорочення посад двох заступників голови Львівської облради низка політиків та експертів відзначили, що депутати облради, приймаючи рішення, не заслухали звітів усіх заступників, а відтак не відбулося оцінки ефективності їх роботи  Зазначимо, що принаймні один із заступників - Людмила Козак - була готова прозвіувати на сесії облради. Текст її виступу був розданий депутатам і Вголос, з дозволу Л. Козак, пропонує його увазі читачів. Вголос також вважатиме за честь винести на суд громадськості звіти про роботу на посаді заступників голови Львівської облради пп. М. Гориня та Л. Захарчишина .

Звіт про роботу Козак Л.В.
на посаді заступника голови Львівської обласної ради за період
з грудня 2007 по листопад 2008 рр.

Шановні депутати!

4 грудня 2007 року ви обрали мене на посаду заступника голови Львівської обласної ради. Цікаво, що саме в цей день Верховна Рада України обрала свого спікера А. Яценюка, (на жаль, не без допомоги своїх же депутатів-нашоукраїнців він вже позбавлений цієї посади), тому моє призначення не викликало значного розголосу у ЗМІ.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до чинного законодавства мої обов’язки складаються з 4 блоків:

1. Представницькі функції

Йдеться про участь в різноманітних урочистостях, відзначенням подій, прийом делегацій (Зустріч делегації Вармінсько-Мазурського воєводства (9-12 липня 2008 року. Зустріч з депутатом регіональної ради Злінського краю (Чеська Республіка) Їндржіха Ондруша (7 вересня 2008 року), відкриття школи у с. Зубра, 2-ої черги школи-інтернату у с. Лопатин та багато-багато інших приємних подій.

2. Координація роботи постійних комісій

Відповідно до ч. 6 ст. 124 Регламенту Львівської обласної ради V демократичного скликання, розпорядженням голови обласної ради від 16.05.06 р. № 258-р „Про закріплення керівництва обласної ради за постійними комісіями обласної ради”, визначаються напрями роботи заступників голови обласної ради. За мною закріплено координацію роботи таких постійних комісій:

- з питань планування території, містобудування, архітектури та житлово- комунального господарства;
- з питань паливно-енергетичного комплексу;
- з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою;
- з питань охорони здоров’я, материнства та соціального захисту.
- з питань освіти та науки.

Тут необхідно зазначити, що дуже плідно і конструктивно працювали комісії з питань охорони здоров’я, освіти і науки та планування територій, дещо рідше відбувалися засідання комісій з ПЕК та місцевого самоврядування.

Приємно зазначити, що депутати відповідних комісій дослуховувались до моїх зауважень та пропозицій, я в свою чергу доповідала про пропозиції та проблеми в комісіях на нарадах в голови, вважаю що всі комісії працюють на демократичній основі, відкрито та прозоро, протягом року не виникало ніяких конфліктних ситуацій чи взаємних звинувачень у корупції.

Здійснення особистого прийому громадян

Законом України „Про звернення громадян” (ч. 1 ст. 22) визначено, що керівники та інші посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування ... зобов’язані проводити особистий прийом громадян.

Відповідно до розпорядження голови обласної ради від 21.01.08 р. № 43 „Про внесення змін до розпорядження голови Львівської обласної ради „Про затвердження графіка особистого прийому громадян керівництвом обласної ради” № 1176-р від 13.12.07 р.” особисті прийоми для мене призначені в таких районах та містах обласного значення:

- м. Львів;
- Дрогобицька районна рада, м. Дрогобич;
- Сколівська районна рада;
- Самбірська районна рада, м. Самбір;
- Золочівська районна рада;
- Мостиська районна рада;
- Старосамбірська районна рада;
- Турківська районна рада;
- м. Борислав.

Робота за цим напрямом забирає чи не найбільше часу. Мною проведено 27 виїзних особистих прийомів, на яких розглянуто 307 питань ( крім звернень про надання матеріальної допомоги)

Можна спробувати навіть виділити найбільш важливі питання для громадян певних територій:
- м. Борислав: забезпечення житлом, зокрема громадян, які втратили житло внаслідок пожежі у 2004р., та внаслідок повені 2008р.
- Мостиський, Старосамбірський райони: газифікація населених пунктів; проблема відсутності д.д.з.
- Сколівський район: газифікація населених пунктів, стан сільських доріг;
- Турківський район: соціальний захист багатодітних сімей та одиноких інвалідів, стан сільських доріг, проблема відсутності д.д.з. незайнятість населення;
- Дрогобицький район: проблеми інвалідів , д.д.з, установ культури;
- Самбірський район: проблеми установ культури, зокрема бібліотек, стан сільських доріг;
- м. Самбір : ремонт шкіл;
- Золочівський район: полігон отрутохімікатів, будівництво шкіл, розподіл земельних паїв.

Неодноразово люди звертаються з приводу земельних суперечок.
Багато питань, з якими звертаються громадяни пов’язані з наданням матеріальної допомоги. Звернення з цього приводу займають левову частку всіх звернень. Справді є багато питань соціального захисту, але чи можна їх вирішити надаючи матеріальну допомогу „всліпу”. Люди, які звертаються мають різний ступінь потреби в цій допомозі.

Тому вважаю, що варто внести зміни до Положення про надання матеріальної допомоги і визначити більш чіткі критерії, необхідні для надання допомоги.

Під час прийомів ще раз переконалась, наскільки актуальним було для нас прийняття у лютому місяці Програми про надання допомоги багатодітним сім’ям де виховується 4 і більше дітей. Шкода, що через бездіяльність чи то халатність окремих посадових осіб адресна допомога багатодітним, на яку ми в бюджеті виділили 1 млн. грн.. не дивлячись на мої звернення до голови ЛОДА на апаратних нарадах, ще й досі не дійшла до потребуючих.

Під час особистих прийомів особливу звертала увагу на питання, які я координую в обласній раді.

Для цього проводила зустрічі не лише з громадянами, а й організовувала наради з сільськими головами відповідних районів, відповідними посадовими особами районних державних адміністрацій.

Під час особистих прийомів у Мостиському та Старосамбірському районах постало питання газифікації населених пунктів. Відповідні об’єкти були включені до рамкових угод з НАК „Нафтогаз України” та ВАТ „Укрнафта” на 2008 рік. Проте, рамкові угоди не підписані та знаходяться в головних організаціях на погодженні у м. Києві.

На особистих прийомах постійно звертаю свою увагу на стан розвитку освітньої галузі. Не раз переконувалась, наскільки правильною була ініціатива фракції БЮТ щодо виділення додаткових коштів на придбання шкільних автобусів та на розвиток дошкілля.( На даний час я координую роботу щодо створення Ільницького дитсадка (Турківський район) та будівництва школи в с. Ролів (Дрогобицький район).

Після особистого прийому в м. Самборі, коли до мене звернулись директори шкіл щодо невиділення коштів на ремонти шкіл, після мого втручання рішенням Самбірської міської ради на невідкладні відновлювальні роботи та реконструкцію навчальних закладів міста виділено 471 400 грн. Мені приємно було отримати лист-подяку начальника відділу освіти.

5 адміністративно-територіальних одиниць з 9, які закріплені за мною, потерпіли від стихійного лиха 22-27 липня. Тому я постійно слідкувала над проведенням відновлювальних робіт, у другому півріччі свої прийоми громадян проводила лише у постраждалих районах, часто виїжджала туди поза графіком.

Необхідно зазначити, що не скрізь роботи були добре організовані. Часто люди змушені були витратити немало часу і сил для доведення того, що вони справді потерпіли. Наприклад, лише після мого втручання було відновлено помешкання одинокій пенсіонерці у м. Турка, проведено ремонтні роботи у дошкільній установі, порушено кримінальну справу за фактом утоплення п. Яцейко, тощо.

До мене також приходять люди і не під час особистих прийомів з різноманітними зверненнями.

Так складається, що таким чином намагаються знайти підтримку люди з важкими хворобами це люди, які потребують не лише матеріальної допомоги, а й підтримки різноманітними дорогими лікувальними препаратами:

- Городецька (потреба гормону росту для доньки)

- Рехлецька (ліки від лейкемії).

Тому при затвердженні програм у сфері охорони здоров’я варто більше уваги приділяти виділенням коштів для безкоштовного забезпечення громадян дорогими препаратами.

Після того, як обласна рада не підтримала програму оздоровлення багатодітних сімей, до мене звернулися представники громадської організації багатодітних сімей „Щаслива родина”. Кожен депутат з фракції БЮТ надав багатодітній сім’ї з цієї організації по 5 тис. грн. на оздоровлення.

Можна з впевненістю говорити про те, що переважна більшість порушених питань не входять до компетенції обласної ради. Більшість з них мали бути б вирішені на місцевому рівні відповідно до функціональних обов’язків тих чи інших службовців органів виконавчої влади. Часто моє втручання в розгляд того чи іншого питання спонукало керівників структурних підрозділів приймати рішення, на які так довго чекали мешканці.

Тому правильним є проведення прийомів громадян за участю голів районних рад чи міських голів, часто питання, порушені відвідувачем, вирішуються відразу на місці. Тут хочеться відзначити голів Дрогобицької районної ради п. Литвина Л.Д. та Турківської - Лило Ю.Д. Самбірської -Максимів І.Я, та голова РДА Білак І.І. Золочівської районної ради - Золотник Б.А.

На частину своїх депутатських звернень, відповіді я отримувала лише після втручання прокуратури. Так, після втручання прокуратури я отримала відповідь від керівника правління гаражно-будівельного кооперативу „Лісова поляна”, Самбірського міського голови і навіть від міського голови м. Львова.

Думаю, що нікого не здивую, коли скажу, що „боржниками” є й органи прокуратури, на які покладено функції здійснення нагляду за законністю роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Прокурора Турківського району навіть притягнуто до відповідальності за неналежний рівень розгляду питання.

Всього за результатами звернень громадян мною скеровано 172 депутатських звернення та листи.

Результатом роботи з людьми на місцях також є підтримка їх ініціатив. Прикладом такої ініціативи Турківського району може служити затвердження обласною радою Програми розвитку сільського зеленого туризму у гірських населених пунктах Львівської області на 2008-2009 роки. Ви пригадуєте, як важко проходив процес прийняття сесією цієї програми, не менш важко проходить процес її реалізації через просте небажання окремих посадовців виконувати рішення ради, яке лежить в площині Стратегії розвитку Львівщини до 2015 року.

Робота в різноманітних тимчасових комісіях – це ще один з важливих напрямків роботи.

Відповідно до рішення обласної ради від 26.12.08 р. № 174 „Про внесення змін до рішення обласної ради від 02.12.03 р. № 186 „Про створення комісії з питань „Християнської етики” та виховання”, я є співголовою комісії з питань викладання християнської етики та виховання.

У 2008 році комісії вдалося домогтися того, щоб Міністерство освіти і науки України запланувало в порядку експерименту запровадити у Львівському національному університеті імені Івана Франка та інших навчальних закладах додаткової спеціалізації „Християнська етика” для підготовки педагогічних працівників з присвоєнням кваліфікації „Вчитель християнської етики”.

Найважливішим досягненням комісії у цьому році є видання підручника для учнів 6 класу Основи християнської етики (автор – Г. Сохань), який погоджено представниками всіх найбільших конфесій та рекомендовано Міністерством освіти і науки України.

Я також є співголовою робочої групи з питань реалізації програми дофінансування на конкурсних засадах мікропроектів щодо покращення якості життя вразливих груп населення області, які фінансуються з різних джерел (зміни до розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 05.04.07 р. № 321, після 12.03.08 р.).

Розпорядженням голови обласної ради від 29.10.08 р. № 2154 мене призначено головою комісії з вивчення ефективності оренди приміщень колишнього дитсадка за адресою: вул. О. Теліги, 4, м. Львів-Винники. Комісія за результатами своєї роботи підготувала висновок, який напевно ляже в основу рішення обласної ради з цього питання.

Надзвичайно важливою для мене є робота в Україно-Канадському проекті „Інклюзивна освіта”, оскільки необхідно змінити ставлення посадовців до проблеми освіти неповносправних дітей.

Важливим для себе вважаю контроль за станом капітального будівництва на об"єктах соціальної сфери (особливо здаточних) та виконання обласних цільових програм. Для забезпечення цього завдання ініціюю проведення спеціальних нарад за участю галузевих спеціалістів за моєю ініціативою на підставі протокольного доручення голови дане питання заслуховувалось на засіданнях постійних комісій.

На жаль, не все задумане вдалося зробити. Зокрема, це:

- допомогти всім, хто звернувся з проханням надати матеріальну допомогу;
- допомогти сім’ям з Борислава, що постраждали внаслідок пожежі 2004 року, отримати житло;
- домогтися 100-відсоткової реалізації заходів Програми розвитку зеленого туризму в гірських населених пунктах Львівської області у 2008-2009 роках, передбачених на 2008 рік.

За результатами роботи на посаді заступника голови обласної ради хотіла б звернути увагу депутатів на такі проблеми:

- необхідності забезпечення більш дієвого контролю за виконанням обласних програм та визначення їх ефективності.
-необхідності затвердження програми газифікації сіл;
- необхідності прийняття програми розбудови і ремонту сільських доріг;
- необхідності прийняття програми забезпечення високопрофесійними робітничими кадрами;
- допомога мешканцям м. Борислава (вул. Джерельна, 20), що постраждали внаслідок пожежі у 2004 р. Річ у тому, що місто не має достатніх ресурсів для забезпечення потерпілих житлом;
- внесення змін до Положення про надання матеріальної допомоги і визначити більш чіткі критерії, необхідні для надання допомоги;
- при затвердженні програм у сфері охорони здоров’я більше уваги приділяти виділенню коштів для забезпечення хворих громадян дороговартісними препаратами, зокрема гормонами росту.

Шановні депутати!

Завершуючи свій звіт хочу подякувати вам за надану мені можливість протягом 2008 року ширше і глибше вникнути у проблеми територіальних громад Львівщини, за можливість більше допомагати людям, за можливість конкретними справами робити свій внесок у розбудову держави.

Хочу також подякувати своєму помічникові Сергію Коту за надзвичайну працелюбність, мудрість та виваженість, а також всім працівникам апарату ради за допомогу в роботі.

Дякую за увагу!

Заступник голови Львівської облради                                               Л. Козак