Яка машина дужче нагрівається на сонці — темна чи світла? Здавалося б, для всіх, хто вчив фізику в школі, відповідь очевидна. Але насправді не все так просто, застерігає Auto24.

Питання не пусте для багатьох тисяч автомобілістів, котрі живуть в південних регіонах, адже кондиціонер є далеко не у всіх — та й він, як відомо, всіх питань не вирішує. Тим більше, справа не лише в колірній гамі — темній або світлій — а й в інших особливостях.

Авжеж, темна машина нагрівається дужче. Але в чорній машині не настільки гарячіше, наскільки вона темніша за білу. Причому іноді різниця в температурі настільки незначна, що нею можна знехтувати. Чому так буває?

Численні експерименти засвідчують, що різниця в температурі в салоні білої та чорної машин, розпечених на сонці, рідко перевищує 3…5 °С. Якими на тлі загальних 60…70 °С можна легко знехтувати, адже сідати в таку духовку в будь-якому випадку некомфортно. Чому ж колір настільки незначно впливає на нагрів салону?

Річ у тім, що через різне забарвлення по-різному нагрівається метал, з якого зроблені кузовні деталі. Але вони практично ніколи не є частиною інтер’єру, а навпаки, становлять лише зовнішню оболонку автомобіля і відокремлені від салону шумо- та теплоізоляцією, деталями оздоблення.

Вони затримують і не пропускають в салон значну частину тепла, отриманого від сонця. До того ж, далеко не всі зовнішні деталі кузова можуть впливати на температуру в інтер’єрі. До прикладу, скільки не нагрівай капот і крила, до спеки в інтер’єрі вони стосунку мати не будуть.

Насправді, на температуру в машині також дуже впливає площа скла салону, колір оббивки сидінь, торпедо та полиці під заднім склом (у гетчбеків). Велике скління провокує яскраво виражений парниковий ефект в закритому салоні, що перетворює запарковану машину в сауну.

Якщо лобове скло не затулене захисною протисонячною шторкою, дуже нагрівається торпедо, тим більше якщо воно чорного кольору і має велику горизонтальну поверхню.

Подібним чином — як радіатор — поводиться й полиця, розташована під заднім склом: якщо вона темна, то дуже нагрівається від сонячних променів і потім віддає тепло салону автомобіля.

Те ж саме і з сидіннями, на які через вікна падає сонце — світла оббивка відбиває велику частину теплового випромінювання і менше нагріває повітря в салоні. Зрозуміло, що сідати на не такі гарячі подушки також приємніше, хоча це передусім стосується шкіряної оббивки.

Тому не перебільшуйте значення кольору кузова щодо нагрівання салону. У будь-якому разі, справжню «сауну» в інтер’єрі створюють інші чинники, на які можна вплинути — нічим не прикриті скла і щільно закриті вікна. Та й в будь-якому випадку краще не залишати машину на літньому сонці на довгий час.

Раніше “Вголос” радив, як відремонтувати в дорозі колесо своїми руками.