Паралельно з масовою легалізацією «євроблях» відбувається й інший процес: багатьох автівок на тимчасовому ввезенні їхні «власники» намагаються позбутися будь-яким чином. Виявилося, що стати власником авто з іноземними номерами в Україні можна навіть і за $400-500. Про це повідомляє Auto24.

Пропозиції на сайтах автопродажу можна розділити на кілька категорій. За (від) $100 зазвичай продають документи на авто, або автомобіль на документи. За (від) $200 — старі радянські «москвичі» та «запорожці», а також те, що залишилося від ВАЗів. За (від) $300 — авто після ДТП.

Але не так давно на цих сайтах з’явилася ще одна категорія машин, під яку зробили окремий розділ — нерозмитнені. І поруч відразу пропонують калькулятор вартості розмитнення. Ці оголошення часто супроводжують пояснення на кшталт: допоможемо в розмитненні, поставити на облік тощо. Або «приженемо таку ж під замовлення».

Не зважаючи на всі зусилля митних брокерів, далеко не у всіх «євроблях» можна знайти закордонного власника і підтвердити зняття з реєстрації, а також документально довести митниці реальну ціну покупки. А деякі такі авто розмитнювати і ставити на облік в Україні просто невигідно. Адже їх купували як тимчасовий транспортний засіб, який планували «добити» на наших дорогах. Тому платити за нього штраф 8 500 грн та ще й митні збори в розмірі 2 000-3 500 доларів немає ніякого сенсу. Ось і доживають такі авто свій вік або в Україні, або в прикордонних зонах Польщі, Угорщини й інших країнах Європи, що межують із Україною.

Але ті, хто не хоче втрачати ні копійки, намагаються хоч щось отримати за свої транспортні засоби з іноземними номерами. І хтось їх купує. Швидше за все, як донорів для вже наявного автомобіля або з метою розбору на запчастини і подальшого їхнього продажу. Також їх купують в надії, що терміни для легалізації продовжать, отже, штрафувати за керування авто з іноземними номерами будуть не навесні, як планується, а значно пізніше.

Так, зовсім нещодавно продали Ford Fiesta 1996 року з пробігом 56 тис. км за $400. Машина була на ходу. Хоча, в більшості пропозицій за такі гроші найчастіше чогось не вистачає або щось не справне — «машина на ходу, стоїть, бо непотрібна, вимагає зварювальних робіт», «є незначні нюанси», «заглохла і не заводиться, ремонтувати немає часу».

За $500 можна купити Renault Laguna 1999 рок. За такі ж гроші пропонують нерозмитнений Mercedes-Benz Е-Класу W220 2001 року. Правда, без двигуна, зате в «повному фарші». Якщо скористатися калькулятором розмитнення, за цю Laguna доведеться заплатити податків 3 618 євро. А за пільговим тарифом — 2 128 євро. Плюс — штраф 8 500 грн і $300 митному брокеру. Певна річ, платити податків більше, ніж коштує сама машина, нерозумно.